Gott nytt år!

Börjar med en bild från förra nyårsafton som vi firade i Luleå
92648-94

Idag ska jag fara och handla så att jag kan göra förrätten till nyårsafton imorgon. Sedan ska jag plugga, vilket jag inte alls är sugen på men måste ha läst boken och skrivit lite till den 12 januari. *puh*

För att göra er lite sugna har jag tänkt skriva ut menyn som vi får på nyår:
Förrätt: Räk och avokadotårta
 
(hoppas min blir lika fin) Foto kommer efter nyår.

Huvudrätt: Ugnstekt tjäder med hasselbackspotatis och sås.

Efterrätt: Vit chockladpannacotta med jordgubbar.

Så här hoppas jag den kommer att se ut men vi ska ha jordgubbar istället.

Nyårslöfte då, en kompis frågade på sin blogg vad man har för nyårslöfte. Jag kör med standad löftet : Bli sundare. Ska verkligen ta mig i kragen det kommande året. Det har blivit alldeles för mycket gott sista tiden. Men bara det blir vardag igen så drar träningen igång. Det blir härligt. Kände faktiskt för första gången på länge att jag längtade efter att röra på mig. Saknade Aerobicen, så det blev en timmes promenad med stavarna och Mp3spelaren istället.

Vad har ni för nyårslöften?

GOTT NYTT ÅR PÅ ER! Vi ses nästa år

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, vilken härlig middag ni ska äta! *musm*
Vi ska vara hos goda vänner i sunderbyn och jag tror det blir älgstek. Jag har lovat att göra tiramisu till efterrätt.
Nyårslöftet gäller ju från 12 slaget, eller hur?
Gott Nytt År på dig så ses vi nästa år! Kramar!

Postat av: erica som jobbar och står i

haj sis!
hur var nyårsafton. min var ganska intetsägande och vardaglig. kände ett partysug men det blev lungt och ganska dåsigt faktiskt. Hoppas att middagen var god. vi hade storm/orkan här i södra sverige igår, och så klart skulle jag åka hem med tåget från linköping vid 18-tiden. Skulle vara hemma i lund vid 21, för att i lagom tid kunna gå o nassa innan jag skulle upp till första dagen på jobbet. Jag kom hem klockan 23. och cykla hem fr stationen var det inte att tänka på, eftersom det var typ motvid från alla håll och kanter, så det fick bli taxi. ganska skönt ändå, för jag var trött och allmänt less på kollektiva färdmedel. nu ska jag fortsätta jobba. hoppas du har ett bra jullov än så länge. puss

2007-01-02 @ 09:27:09
Postat av: Anonym

Tjing igen sis!
Nu sitter jag på jobbet igen o hittade denna artikel. snyft!
http://sydsvenskan.se/nojen/article207687.ece

2007-01-04 @ 15:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback