En historisk dag....

Idag om inte tidigare sattes Haparanda på kartan. Idag öppnade IKEA. Som vi alla längtat tills det öppnar. Men man kan inte riktigt förstå att det finns IKEA så nära nu. Tidigare har det ju varit sundsvall som gällt om man ska på IKEA. Nu är det en massa andra affärer också som öppnat i Happis. Blir nog kanske att man åker till Happis istället för Lule ett tag framöver.

Men jag missade denna historiska dag i Happis för jag var i Luleå på en föreläsning med jobbet. Fast det kanske var lika bra. Hade nog ändå inte gått till IKEA idag och trängst med alla människor. Få se hur det ser ut imorgon när jag ska vara inne i Haparanda om det är mycket bilar. Är det inte det ska jag fara en sväng dit på fredag.

Imorgon ska jag visa ett bildspel och berätta för en massa människor hur jag arbetar med praktisk matte på skolan. Är lite nervös för det, vet ju inte hur många det är eller vad det är för människor. Håll tummarna för mig att det går bra och att de inte ställer några frågor som jag inte kan svara på.

Ojojoj vad det snöar här. Varenda dag har det snöat denna veckan. idag kom det mest blötsnö och regn. I helgen kom det mycket snö så jag passade på att fota lite när det var ljust ute.

92648-55
Här är den stora tallen vid vår infart.

92648-56

Massor med snö vid vårt hus!

Imorgon är det sista scrapkursen *snyft*  Men jag hoppas träffa Anna och Linnea i fortsättningen också!
På söndag är det scrapträff i Lule. Jag tänkte fara dit. Hoppas det blir nån fler där också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback