Scrapping hela helgen

I helgen var det scrapträff i Lule. Helt underbart. Det var en hel massa scraptokiga super trevliga  tjejer där. Helgen bara sprang iväg. Jag gjorde två Lo's, lånade lite stämplar och stämplade lite och arbetade på en julklapp tror jag det ska bli. Om jag inte får för mej att behålla den själv.

92648-52

92648-51

Fick förresten inte nog av scrapping i helgen. Jag skulle lätt kunna sitta en vecka och scrappa. Kunde inte hålla mej från att packa upp alla grejer när jag kom hem igår och göra ett dopkort till en liten kille som döps i helgen. Tyvärr kan vi inte gå då vi är bortresta men vi vill uppvakta i alla fall.

Nu är det höstlov i skolan och vi har studiedagar. Ganska chill (som mina elever brukar säga).

På torsdag drar jag till skåne för att träffa familjen och gå på scrapmässa. (Du får skiva en lista om du kommer på nått du vill ha Anna)

Nu ska vi käka middag sedan ska jag försöka scrappa lite julkort.

Tack alla tjejer för helgen!

Junkö LO

Junkö LO

Har varit med i ytterliggare en scraputmaning på FL. Denna gång gick det inge vidare. Kom sist fast att jag belv så nöjd med min LO.  Jaja smaken är som baken!:) Huvudsaken är ju att jag är nöjd i alla fall!


Jul-ångest

Usch och fy. Jag skulle helst vilja gömma mej i en garderob och komma ut igen efter jul. I år har det varit värre än någonsin att bestämma hur och var vi ska vara till jul. Vi vill ju hemskt gärna fira jul tillsammans och först var det tänkt skåne, sen inte skåne, sen skåne igen och sen inte skåne för att det blir alldelles för dyrt att åka dit. 7000 kr för oss två känns väldigt mycket. Tåg tar en hel evighet. Det går åt två dygn bara för att ta sig med tåg så det slöt vi ut plus att det inte hade blivit så jätte mycket billigare det heller.Så nu blir det att vara kvar här upp o fira jul. Skönt att äntligen ha tagit ett beslut omän det var ett jobbigt samtal att ringa till skåne och framföra beskedet.

Undra om alla har det så här när man ska bestämma vart man ska vara på jul. Pratade med min kloka kollega idag och hon sa att de hade haft det som oss med beslutsångest om vart man ska fira jul men till slut sa det att de skulle vara hemma och ville nån komma dit så gick det bra. Va skönt om vi kunde ha det så vi också. Kanske nästa jul att vi har julen här :)

Nu ska jag pyssla lite julkort innan det är dax för sängen. Mitt scrappande har tagit över tv-tittandet för ett tag!:)
Imorgon är det Aerobic. Det är så kul. Sen blir det step up på onsdag och scrapkurs torsdag och i helgen scrapträff i Lule. En hektiskt men rolig vecka!


Min scraphörna

Min scraphörna

Här kommer en bild på min scraphörna. Den är inte stor men den räcker till tillsvidare i alla fall. Det är skönt att kunna ha sakerna framme i alla fall så att man kan sätta sig och scrappa så fort man har tid och inspiration.


I'm Flying High

Nu är det helg igen. Härligt. Igår var det scrapkurs igen i Lule. Det är så himla roligt. Jag ser fram emot det hela veckan. Anna som har kursen är så duktig och jag blir alltid super inspirerad när jag är där. Igår hade hon med sig en massa foamstamps (stämplar) som vi fick låna. Vill ha själv!!! Det blir en lång julklappslista till tomten i år. Imorgon ska vi också åka till Lule o gå på Loppis. Ska hålla utkik efter saker till scrappingen. Sedan ska jag gå på Timarii också för de har tydligen fått in en massa scrapsaker. Har inte varit där på ett tag så det blir kul att gå dit. Imorgon kväll kommer svärisarna svärmorföräldrarna o käkar middag. Det blir kul. Nu ska jag städa i  min scraphörna och sedan ska jag scrappa lite till. Har i eftermiddag färdigställt LO'n jag gjorde i torsdags. Är ganska nöjd med den faktiskt. Har äntligen fått vår skrivare att skriva ut på cardstock. Det blev snyggt tyckte jag.

I'm Flying High

Mina nya soffor

Mina nya soffor

Lägger ut en bild på mina nya soffor och gardiner som jag lovat Farmor:)


Städning

Dagen har gått i städandet tecken. Jag har varit super duktig tycker jag. Har dammat, dammsugit, torkat, golven, skurat ugnen mm mm.

Dessutom har min Loveley bytt däck på min bil och meckat lite annat med den så den är nu i topptrim. Han e så gooo.

Är så glad att jag hittade att det ska vara en scrapmässa i skåne när jag ska ner på höstlovet. Det blir mycket scrap den veckan. Helgen innan ska jag nämnligen på scrapträff i Lule. Ska bli kul.

Nu ska vi käka god mat. Det blir helstekt fläskfile fylld med salami och soltorkade tomater + vitlökspotatis och sallad.
Mums fillibabba.

En länk till mässan:
http://www.pandkscrapbooking.se/ klicka på mässa

Nessebar LO



Nessebar LO

Lo'n är lite snett fotad...:(

Ännu en ny LO

Ännu en ny LO

Ny LO!

Ny LO!

Helg igen!

Förra helgen var vi ute i skogen och mös. Det regnade men vi hade det bra ändå. Sedan fick vi träffa våra kompisar lilla tjej-bebbe. Hon var underbar!

Ojoj vad veckorna går fort. Denna veckan har känts hektisk tycker jag. Mycket att planera och fixa till jobbet och ständigt dåligt samvete att jag inte hunnit allt.
I tisdags var det Aerobic och sedan Torso på kvällen. Plus att jag fick halvpunka på bilen efter att ha försökt fylla luft i däcken på OK. Deras "fylla-luft - saker" drog bara ut mer luft ur däcken så jag fick köra super sakta hem efter träningen och försöka fylla luft mha  kompressorn. Det gick mycket bättre
I onsdags var det Step up.
Igår (torsdag) var det äntligen dax för scrapkursen! Underbart! Det var så roligt att träffa Anna som verkligen brinner för scrapbooking och få se hennes alster. Jag fick också lite beröm när jag visade mina alster vilket gjorde mig jätte glad! Det var lite jobbigt att köra hem bara för det var lite halkigt och dimmigt.
Strax ska jag scrappa klar layouten jag började på igår. Sedan blir det nog att slappa resten av kvällen.
I helgen ska jag städa, stryka och försöka få mina vinterdäck på bilen. Men det lejjar jag nog bort :)