Allvarligt talat.....

ojojojoj vad jag längtar efter solen....den visade sig lite idag och jag passade på att njuta av strålarna. De var inte värmande men de var i alla fall.
Jag tycker att vi har haft tillräckligt med vintern nu. Har blivit lite bortskämd med den milda vintern vi har haft hittills. Då blir det extra jobbigt när termometern visar -25 på måndag morgon.
Min stackars bil, vad jag led med den imorse. Inte ens 1,5 timmes uppvärmning av motorvärmaren kunde göra så att den startade lätt. Nej jag fick glöda flera gånger sedan segade den sig igång. Men igång gick den så klart! På eftermiddagen mådde den bättre då den stått med motorvärmare hela dagen. Jag pysslade om den lite och fyllde på glykol och kollade oljan. De har ju sagt att det ska bli kallare i veckan...ujujuj.
Bara att plocka fram alla varma kläder igen.

På jobbet går det magsjuka...jag snabbade mig till affären och köpte vitpepparkorn och svalde 10 st. Det ska hjälpa mot magsjuka. Vill verkligen inte ha det. Jag har ju varit så frisk hela detta läsåret *ta i trä*

Nya livet då. Jo det går OK. Förra veckan visade vågen +0.2kg men det berodde inte på att jag inte hade skött mej. Det berodde på att jag ätit för lite så kroppen trodde det var svält på G. Denna veckan har jag ätit ordentligt och imorse visade vågen -1 kg igen. jippi sa jag!
Sedan mätte jag midjemåttet, för det var en månad sedan sist och måttbandet visade - 8 cm. jippi igen. Håll nu tummarna att det går lika bra kommande veckor!

I helgen gjorde vi inte så mycket. Kakade lite god mat och mös till en film efter att vi simmat och bubblat i poolen på lördagkväll.

Nu ska jag gå och tömma en tub med fuktkräm över kroppen. Blir så himla torris när det är kallt ute...


Ha en bra vecka!
Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback