Renar på gården

Flera dagar under veckan som gått har vi sett renar här i närheten. En gång mitt inne i byn, några andra gånger mitt på vägen när vi kört. Idag såg vi att de varit på vår gård också. En massa spår i snön var det. De har grävt med klävarna för att komma ner till gräset. Kanske en dag att jag får dem på foto. Vi sa härromdagen nu är det bara björnen som saknas. Vi har haft älgar, renar, ekorre och harar här. Hararna och ekorren är stamgäster. De ser vi dagligen på gården. Det är lite mysigt men renarna och älgarna får gärna hålla sig på avstånd.

Med mitt nya liv går det bra. Inget godis alls har slunkit ner trots att de har värsta godislådan på jobbet. Jag äter min frukt och mina knäckebröd istället. Känner mig så duktig.
Träningen går det också bra med. Har bestämt mig för att lägga in ett extra pass varje vecka. Så denna terminen blir det 3 pass i veckan istället för 2 som jag körde förra terminen.
Så min träningsvecka ser ut som följer:
Måndag - Aerobic 1
Onsdag - Step
Torsdag - Aerobic 2.
Min kropp har börjat längta efter att få röra på sig, vilket är härligt att känna! Saknar träningen på helgerna då det inte blir något.
Fast igår var vi duktiga. Vi var och simmade på eftermiddagen. Jag simmade 35 längder sedan njöt jag i bubbelpoolen. Vi har tänkt försöka simma på lördagar då vi är hemma. Nästa gång ska det bli 40 längder.
I måndags visade vågen -1 kg. Få se vad den säger imorgon.
Fick höra 2 gånger förra veckan att jag gått ner i vikt och jag blev så glad. Tycker själv inte att det syns, men när två personer oberoende av varandra har kommenterat det blir jag ändå lite stolt.

Jobbet körde igång förra veckan också efter juluppehållet. Känns som att man inte alls har varit borta. Hade faktiskt några toppen lektioner förra veckan, och jag blir så otroligt glad, nästan rörd när jag märker att de elever jag nu haft i snart 4 år verkligen har lärt sig något av mig.
Ska försöka bli duktig i veckan också och skriva en reflektionsbok. Bara 5 min varje dag det ska jag väll kunna lyckas med?!

Idag har jag scrappat. Tänkte att det skulle gå rätt fort och att jag skulle hinna några fler av projekten jag har tänkt färdigställa. Men det tog lång tid. Men det var det värt för jag blev nöjd med resultatet.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej min vän!
Kul att ditt nya liv går bra. Det känns så skönt när man märker att man kommer i bättre form. Jag ska gärna hjälpa dig med bloggen. Jag ska fara ut med viasatkampanjer nästa vecka och om allt går bra så är jag i Kalix på tisdag. Om jag inte är för trött och Novasjuk så tänkte jag komma förbi och hälsa på. När slutar du?
Skulle vara kul att se hur du bor och se vad du scrappat. Ha en fin kväll! Kramar!

Postat av: Anna

Hejhej!
Jag for hem när jag var klar i kalix. Tänkte att det var nog säkrast att fortsätta hemåt innan det blev mörkt. Var frestad ett tag att låna eran soffa i natt men det gick bra ändå. *ler* E4 var bättre plogad än E10. Huvva för ett väder! Tur att det värsta är över. I morgon är det arvidsjaur, älvsbyn och boden som gäller. KRAM!

2007-01-16 @ 16:31:38
URL: http://www.novasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback