Lata dagar...

...har vi på vår semester. Så härligt att få vara tillsammans hela tiden (nästan) i 3 hela veckor och minst denna veckan också. Vi tar det lugnt och är mest hemmavid, är uppe sent på kvällen och sover länge på morgonen. På morgonen strosar vi runt här hemma (idag har jag plockat undan lite och hängt tvätt och läst tidningen) innan vi äter frukost. Idag har vi just käkat frulle (11.30) skönt! Men nu är det bara ca 1 och en halv vecka kvar på denna härliga semester. Fast jag känner mig ändå ganska taggad att börja jobba. Förra sommaren kändes det som att jag behövde mer semester men denna sommaren känns den mer lagom lång. Nästa vecka ska jag börja tagga upp ordentligt så jag är helt redo när jobbet börjar igen.
Idag regnar det här och skulle visst göra så hela dagen, få se vad vi hittar på idag. Kanske det inte blir nå blåbär idag då det regnar vi får väll se.

Här kommer lite bilder på min somriga trädgård:

Jordgubbsplantan som hänger på bron
image408

Blommorna på trappan. Vi har skördat två tomater redan.
Två tomater har kråkorna käkat upp :( Men det är några nya på gång igen!
image409

Efter hararnas framfart i vinter är det bara halva rosenbusken som blommar, men den överlevde ju i alla fall.
image410

Kommentarer
Postat av: Gullefjun

Härliga bilder, Åhhhh så härligt väder.
Vi har faktiskt sol här idag, men lilleman e lite krasslig så vi blir nog inne hela dan.
Ha en bra dag.
Kram

Postat av: Anna

så härligt ni verkar ha det! Det regnar här med och allra helst hade jag velat krypa ner i soffan med en nya ikeakatalogen och en kopp kaffe. Men men, sitter på jobbet och fryser i stället. *s*
Passa på och njuuuuut!!! KRAMAR!

2007-07-31 @ 17:08:39
URL: http://www.novasmamma.blogg.se
Postat av: Kerstin

Vilka härligt somriga foton! Här öser regnet ner för tillfället och det är mörkt och trist. Längtar efter sol och värme.

2007-07-31 @ 20:40:14
URL: http://annsias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback