Trädgården

Oj så fort helgen gick!
I fredags när jag kom till jobbet blev jag glatt överraskad av min kollega som hade med sig en massa perenna växter i bilen. Hon undrade om jag ville ha några. Självklart ville jag det.
Så när jag kom hem från jobbet i fredags planterade jag dem.
I lördags for vi till Granån och köpte fler plantor  som jag sedan planterade. Efter det klippte jag gräset för andra gången i år så nu är det fin fint i vår trädgård.

image316
Planteringen på framsidan

image317
Min tomatplanta i krukan

image318
Den andra planteringen på framsidan

image319
Våra hyresgäster i tallen på framsidan. Det är 3 Trast ungar som överlevde grannarnas våldsamma lek med dem. Stackars fåglar. Men huvudsaken är att de mår bra och får mat av sin mamma nu.

image320
Rabarberna växer som bara den. Jag köpte en pelargon och en dahlia som jag satte på stubbarna framför bastun.

image321
I rabatten på ena sidan bastun satte jag en perenn som jag köpte i Granån och så några tagetes.

image322
I rabatten på andra sidan blev det en perenn som jag fick av Å och några blommor från Granån.

Vi får se om en månad om det blommar mer än nu.:)

I lördags var jag på 25 års fest hos Linnea. Det var trevligt. Jag och
Anna diskuterade vårt favorit ämne (Scrapbooking) i flera timmar. Det var riktigt riktigit trevligt.
På natten for vi till Pite och sov där. Sedan spenderade vi söndagen på svärisarnas stuga. Jätte härligt!

Nu jobbar jag bara 8 dagar till sen är det sommarlov! 
Ha en skön vecka!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, så fin trädgård du har!!! *vill ha, vill ha*
Vi har våran lilla uteplats som vi ska plantera lite på i dag men det är ju inte samma sak.
Tack för i helgen! Det var himla skoj att sitta och prata med dig. Längtar till umeåhelgen!
Kramar!

Postat av: Anna

Tack för din gulliga kommentar. Och med vänner menar jag i första hand dig och Linnea. Ni är så goa! *ler* KRAMAR!!!

2007-06-11 @ 18:09:41
URL: http://www.novasmamma.blogg.se
Postat av: Carina

Vad fint du fått med alla blommor :-)
Internet sa upp sig igår kväll så jag missade mitt Blossom alfabet på Ebay *snyft* å inga Magnolia stämplar idag heller...

2007-06-12 @ 18:02:02
URL: http://www.carinas.webblogg.se
Postat av: Anna-Lena

Vad fint du fixat.
Ha en toppen vecka.

2007-06-12 @ 18:34:18
Postat av: Carina

Hej! Blomman är en stämpel, fr Magnolia :-)

2007-06-12 @ 20:49:07
URL: http://www.carinas.webblogg.se
Postat av: Eivor/Ejja

Så fint du har gjort! Du verkar hinna så mycket...trädgård, scrapbooking, fixa inne med nya gardiner osv, jag blir lite avens*ler*
Kram kram

2007-06-12 @ 22:55:12
Postat av: Eivor/Ejja

Fråga...kan jag länka din blogg hos mig?

2007-06-13 @ 14:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback