En vecka....

...efter lovet har redan gått. Har haft en ganska bra vecka. Var ledig i måndags vilket kände himla lyxigt. I onsdags var jag på kurs och resten av veckan var bra!
Igår var jag i stan och handlade lite inför helgen scrapträff. Ska bjuda
Anna och Linnea på bl.a risotto, ett recept jag fått från syrran. Jag löste också in min blomceck som jag fick av pappsen och Ulla i alla hjärtans dagspresent. För den valde jag en vit fin orkidé. Jag lyckades ju med den andra jag hade så jag chansade på en till.

Denna veckan har det varit riktigt vårväder. För barnen på skolan har det varit gallonisar och gummistövlar som har gällt. Det har varit riktigt blött. Temperaturen har legat mellan 0 och +7. Nu syns asfalten och det är ett säkert vårtecken. Ett ännu säkrare vårteken är att det forsat vatten ner för den stora backen vi har här i byn. Det känns som en lättnad att vi går mot sommaren nu. Nästa helg är det ju dags att ställa om klockan också *härligt*

Tyvärr har jag släpat med mej en förkylning hem från Skåne. Har ju inte varit sjuk på typ ett år nu. Har ont i halsen och är snuvig och röd under näsan. Ligger mest i soffan och läser idag. Dessutom håller jag på att c-vitamin bomba kroppen med nyponsoppa och apelsiner. Vill vara pigg imorgon då vi ska scrappa!  Har ju så sett fram emot det.

Här kommer lite bilder på hur våren såg ut i skåne.

image189

Krokusarna blommade fint!
image190


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback