Helgen..

...är redan slut. Det går så grymt fort numera! Hinner knappt med så är helgen slut.
I fredags skulle jag åkt till Lule på middag men det blev inställt. Istället blev det mysmiddag med min älskade. Vi käkade rotsaksgratäng och helstekt fläskfilé, sås och sallad. Till det drack vi lite vin.
Vi kollade på Idol och sedan en film. Som vanligt somnade jag mitt i filmen.
I lördags morse tog vi sovmorgon och gick och drog oss ända fram till 11- tiden. När frukosten var avklarad gick mannen ut och bytte till vinterdäck och mekade med bilen i ösregnet. Jag städade , tvättade och  skurade här inne. När jag var klar med det läste jag en bok jag måste läsa tills på onsdag, eller inte hela men 77 sidor.
image526

På kvällen blev det film. I morse gick vi upp tidigt, mannen skulle iväg och dyka och jag skulle iväg till Korpilombolo. Det gick bra att göra reklam för scrapbooking. Några ungdommar var jätte intresserade och de fick prova på att göra lite kort. De tyckte det var himla roligt. Deras mammor var också intresserade så det kanske blir att Studieförbundet startar en cirkel i Korpis också. Bilresan gick fin fint den med. Jag slapp köra *skönt*. Vi var tre tjejer i bilen och surrade på en massa hela vägen.
Vi passerade polcirkeln och såg en massa renar. Himla exotiskt!

Några nya alster har jag faktiskt att visa:
En LO som jag påbörjade på träffen i Umeå och som jag har gjort klart i veckan. Fotot är lite dåligt för jag hade hunnit sätta LO'n i albumet:
image527

Sedan en dubbel LO som jag gjorde för några helger sedan då Erika och Ubbe var på besök:
image528

Ett foto på mig och Erika för några helger sedan då de var här och käkade kräftor. Vi spelade galenpanna under kvällen. Det var trevligt:
image529

Idag när jag var i Korpilombolo hann jag göra ett julkort:
image530

I veckan som kommer jobbar jag måndag-onsdag sedan är jag ledig torsdag och fredag. Ska bli såå skönt med några extra dagar helg!



Kommentarer
Postat av: Carina

Intensiva veckor nu, hoppas du snart får en liten paus :-)
Jättefina LO's, härliga sommarbilder på dig! Och den andra lo:n är så fin i färgerna! Perfekta! Julkortet är jättefint det med, gillar stjärnbradsen!
kram

Postat av: Petra/Paradise

*hihi* galenpanna såg roligt ut!! =)
Speciellt tillsammans med ett glas vin! ;)
fina alster du gjort!! Julkortet var supergulligt!! =D
Tack för dundersöt komplimang på min blogg!!! *glaaad*
kram Petra

2007-10-22 @ 14:58:04
URL: http://paradises,blogg,se
Postat av: Maria i Råneå

Den där boken har vi som kurslitteratur...! Månne om det är ett tecken på att jag borde sitta med skoljobben istället för att hänga här???

2007-10-23 @ 17:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback