Vintern...

...är på intågande! Ett säkert vintertecken är att vinterdäcken åker på. Idag har jag köpt nya däck till bilen. Jätte trist och dyrt men ett måste med bra däck.
image513

Mekarkillen på däckbytar verkstaden var mycket pedagogisk och visade mig hur man skruvar lös bultarna med spceialbulten som man var tvungen ha för att få lös däcken. Jag fick halv panik när han frågade om jag hade den där specialmojjängen så jag var tvungen ringa M och fråga vart den var. Efter en del bökande runt extra hjulet i bagageluckan hittade jag den. Mekarkillen tyckt nog att jag såg lite malplacerad ut när jag stod i verkstaden så han bjöd på kaffe så jag slapp stå i oväsendet och skiten.
När jag druckit upp kaffet och suttit en stund och väntat gick jag tillbaka ut i verkstaden. Mekar killen hade lagt fram mina gamla sommar däck som jag skulle ha med mig hem igen.Jag tänkte vara lite hjälpsam och lasta in dem i bilen. Det gick fint men jag blev skitig om händerna. Mekar killen såg nog att jag rynkade på näsan och försökte borsta bort skiten från händerna så han sa: Du det finns en toa här om du vill tvätta dig. Schyst! Blev förfärand när jag klev in på toan bara. Det var svart av skit och olja överallt men ren blev jag om händerna i alla fall!

Ett annat säkert vintertecken är att våran "hoppe-hare" på gården börjar byta päls. Idag mumsade han på gräset på framsidan när jag kom hem.

Ik väll är det projekt packa scrapgrejerna och övernattningsgrejer för imorgon drar jag och Erika söderut till Umeå och ska scrappa hela helgen på en stor scrapträff där. Vi blir ca 70 personer. Ser verkligen fram emot helgen.

Ha en trevlig helg mina bloggläsare!
 

Kommentarer
Postat av: Eivor/Ejja

Bra med vinterdäck, vi fixar det nästa helg. Det kan ju typ komma snö när som helst nu.
Ha nu SUPER trevligt i Umeå och scrappa på! Gissar och hoppas man får se vad du skapat senare.

Kram

2007-10-11 @ 20:54:59
Postat av: Carina

Du kommer säkert få en toppen helg! :-) Vi höres!
Kram

Postat av: Anna-Leena

Huga ja snart kommer snön. Jag kan ju glädja mej åt att ni får snö före oss hi hi. Kunde se dej i vekstaden när jag läste din historia. Hoppas ni får en toppen helg & mycket skapat. Carina & jag får ha en mini scrappträff på söndag & måndag är det shopping som gäller :) Trevlig Helg Kram

2007-10-12 @ 07:46:47
URL: http://mysans.webblogg.se
Postat av: Anna

Hoppas ni får en härlig helg! Kör försiktigt!
Kram!

2007-10-12 @ 07:55:11
URL: http://novasmamma.blogg.se
Postat av: Carin

Nej det är ingen rolig utgift men ack så nödvändigt.
Hoppas att helgen blir rolig, å att du har massoer med fina alster att visa upp sedan.
Kram

2007-10-13 @ 13:08:47
URL: http://cojjoj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback