Pysselmässa i Luleå

I helgen (den 5-6 april) kom så höjdpunkten på allt fixande och trixande och planerande i ett halvårs tid. Jag, Anna och Linnea anordnade norrlands första pysselmässa. Vi hade 11 företag som kom och sålde grejer, 53 pysslare som satt och pysslade med scrapbooking eller pärlor under helgen, och 165 som betalade in sig på mässan för att shoppa. Utöver dessa hade vi en massa sponsorer och andra medverkande som gjorde helgen till en SUCCÉ!

På fredag eftermiddag for jag direkt från jobbet för att ställa i ordning lokalen som vi hyrt. Flera av våra klubbmedlemmar kom också och hjälpte till att ställa i ordning under fredagkvällen så det gick snabbt att få allt på plats. Sedan började företagen att droppa in och ställa i ordning sina bord.

Här kommer lite bilder från helgen:
Skräppikulma håller på att ställa i ordning sin monter
image2

Nettans håller på att packa upp alla sina fina saker:
image3

Scrapoholic och Rosenvanten ställer i ordning sin monter:
image4

Anette och Helena ställer i ordning Scraphusets grejer:
image5

Nu är alla grejerna på plats hos Scraphuset:
image7

Pagoni har satt upp alla sina fina pärlor:
image6

Scrapoholic hade mycket fina grejer
image8

Likaså Nettans:
image9

image10

Även scrapateljen hade super fina saker och papper:
image11

Anna tittar på promakerspennor hos scrapateljen:
image12

Lördag morgon och pysslare och mässbesökare börjar anlända:
image13

Ett tag under lördagen var det riktigt mycket folk i lokalen och det var fuktigt och varmt eftersom det snöat en massa blötsnö under natten som följde med mässbesökarna in. Men att luften var lite dålig ett tag gjorde inget för vi var så glada att så många människor ville komma på vår mässa:
image14

Under lördagen höll Theresa (Pysselgumman) i en workshop, som hon körde 2 omgångar. Den var mycket uppskattad och vi gjorde jätte fina minialbum av papper som vi vek till kuvert:
image15

Mitt album börjar ta form. Jag hade beställt två kit till denna workshop, ett med pysselgummans egna papper och ett med Basic grey's Sugared serie. Jag valde att arbeta med Sugared serien för jag tyckte att Theresas papper var alldeles för fina för att skära i :-)
image16

Det jobbades flitigt runt borden:
image17

När jag kom tillbaka från workshopen strax innan kl 12 såg det ut så här i lokalen (massor med folk):
image18

image19

image20

Anna shoppar i Krumelurs monter:
image21

Pearlized hade massor med fina pärlor:
image22

Många shoppade hos Scraphuset:
image23

Myggans Café sålde massor med gott fika hela helgen:
image24

Patricia visar hur hon färglägger stämpelmotiv för många intresserade:
image25

Ännu fler intresserade:
image26

Sussig pysslar för fullt:
image27

Karin och Anna shoppar hos Skräppikulma:
image28

Jag vann 1:a pris i Peterlinas skissutmaning, vann super fina clearstamps som Peterlina gjort:
image29

Det vinnande bidraget såg ut så här:
image30

Ett annat alster jag gjorde i helgen:
image31

Albumet jag gjorde på Pysselgummans workshop:
image32

Jag testade även att pärla under helgen. Under en workshop gjorde jag dessa smycken och vann sedan också en tävling med mina alster. Vann ett presentkort på Pearlized:)
image33

Dessa örhängen gjordes också under helgen:
image34

Och även detta halsband som jag kom på en tredjeplats med:
image35

Jag vann även namnskylttävlingen med denna skylt:
image36

Kommentarer
Postat av: Anna G

Man kan inte annat än ösa beröm över er! Massa härliga bilder! Tack för den kommentaren i min blogg, vad glad jag blev. Det var himla kul att få träffa dig med! Kram

2008-04-09 @ 15:12:05
Postat av: Maria i Råneå

"Suck.. vad är väl en bal på slottet" Eller en helg på pysselmässan?? ;-) Det var helt underbart roligt!

2008-04-09 @ 16:00:34
Postat av: Helen/Hegu

Oj, vad ni verkar ha haft en rolig helg med mycket pyssel och shopping! Fina saker du gjort också...gillar din namnskylt, den var jätteläcker!

Tack för titten!:)

Postat av: Blomstra

Åh, vad trevligt det såg ut!
Och vilken kanonsnygg namnskylt du gjort, förstår verkligen att du fick förstapriset!

2008-04-09 @ 16:30:39
URL: http://blomstras.blogg.se
Postat av: Gunilla M

Åh vilken trevlig helg ni verkar haft! Mycket snyggt hann du producera också. Det fina minialbumet, vet du om det finns en tutorial eller likande nånstans?

2008-04-09 @ 21:17:27
URL: http://pysseloprat.blogspot.com
Postat av: Erica

Men vad duktig du är! Alstret som du vann första pris med vad ju helt underbart! Världens sötaste syrra på bilden ju! :)

Och smyckena, du brädar ju mig verkligen! Himla duktig!

Usch jag känner att det var längesedan vi hördes av. Jag har varit superupptagen med nya jobbet nu. Massor med kurser och events och kickoffs och praktiska saker som ska fixas för att få jobba i danmark. Men nu är nog allt fixat: danskt personnummer, skattesedel och bankkonto... puh!

Största kramen till dig!
/Lillstrumpa

2008-04-10 @ 11:32:57
Postat av: Anna

oj, så mkt fina bilder! Nu när internet väl funkar så hittar jag inte kabeln så jag kan ladda in korten! *frustration*
Måste leta mer när jag får tid.
Tänk vilken underbar helg vi hade! Skitkul var det!
KRAM!

2008-04-10 @ 20:07:46
URL: http://novasmamma.blogg.se
Postat av: Anna-P

Hej. Vad jag grämer mig över att jag inte kunde komma på pysselmässan. Värsta paradiset för pysselsugna som jag juh. snyft. Men har iallafall gjort en liten beställnng nu på scrappgrejjer och verktyg = ). Vilka fina saker du scrappade under mässan. Mini albmet var jätte fint, älskar fjärilar, och namnskylten var så påhittig. Och smyckena. Det gröna med ringar var jätte fint. Kram

2008-04-10 @ 21:51:02
Postat av: deleine

En hel helg satt jag nästan bredvid dig och lyckades undgå att fastna på kort, jag är skillad..... Kanske borde hålla kurs i det, jag menar för alla som INTE vill vara med på kort!!! *Mutter mutter* Fast å andra sidan kanske jag ska vara glad att det inte finns bildbevis på hur man ser ut när man sitter där super koncentrerad med tungan i mungipan och ser ut som ett fån *ler* Tack att jag slapp vara med på kort, tar genast tillbaka alla antydning till surhet att jag inte fick vara med!!! ;)

2008-04-11 @ 10:52:40
URL: http://deleines.blogspot.com
Postat av: deleine

HAHAHAHHAA insåg just att jag typ är med på ALLA bilder!!! Halva huvudet på ena bilden, min hand på en bild, min axel på en kant... osv!!!!

2008-04-11 @ 10:54:28
URL: http://deleines.blogspot.com
Postat av: Kerstin

Jättekul att få se foton från mässan! Det får mig onekligen att längta tillbaka. Det var så himla roligt!! Än en gång stort tack för att ni hade ordnat det så superbra!

2008-04-12 @ 10:20:41
URL: http://annsias.blogg.se/
Postat av: hannak

Härliga bilder! Du har till och med lyckats fånga mamma på bild som bara just kom in för att titta tidigt på lördags morgonen ;)
Tack igen!!!!

2008-04-12 @ 22:06:51
URL: http://pysselvran.blogspot.com
Postat av: Wildärtan

Trist(;-) att jag skulle gifta mig en vecka efter pysselhelgen, annars hade jag förmodligen varit där. Jättefina alster du gjort, inte underligt du vann hela tiden:-)

2008-05-05 @ 17:01:59
URL: http://wilderth.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback