Ett kort till!

Här kommer ett kort till som jag gjorde till en jobbarkompis som slutade idag. Trist är det att arbetskompisen försvinner och vi funderar nu hur det ska gå, det lär bli mer jobb för oss som är kvar och vi kommer inte längre hinna med det lilla extra lika bra som förut.
Men sånt är livet. Vi avslutade med tårta och presenter.
image722

I dag hade vi strålade sol och -8 grader. Vi åkte skridskor på vår fina is på skolgården. Det var så roligt. Imorgon blir det ännu mer skridskoåkning. På torsdag-fredag är jag ledig för att plugga sedan är det sportlov nästa vecka men veckan kommer att ägnas åt att plugga. Massor att göra nu.
Tjingeling

Sjuk

Huja jag är fökyld, har hosta och snorar och ingen ork i kroppen. I veckan har det varit fullt upp och jag har kämpat mig igenom dagarna men idag har jag tagit det lugnt och bara varit hemma! *skönt*
Jag hoppas att jag mår bättre på måndag. Då börjar vår hälsovecka i skolan och jag ska ha 2 pass med Aerobic med eleverna.

Igår eftermiddag/kväll var jag och Linnea hemma hos
Anna och hade styrelsemöte för klubben. Det är mycket att planera nu inför mässan. Det var himla roligt att ses!

Idag har jag gjort ett kort till CC'n på Pyssel.net

image720

På norrfronten...

...intet nytt. Jag vet att det har varit tyst ett tag här nu på bloggen. Jag har inte haft ork att blogga. Har hur mycket som helst att göra nu känns det som med mässan, Pluggandet och jobbet. Jag har dessutom blivit sjuk för andra gången på två veckor. Hann inte mer än bli frisk från en förkylning så bröt nästa ut :(

I helgen hade vi scrapträff med klubben det var himla trevligt som vanlgit. Omän jag var lite seg på lördag då jag började bli sjuk men på söndagen gick det bättre. Jag ska fota alstren jag gjorde senare och lägga ut dem. Så länge får ni titta på ett kort som jag gjorde till min syrras sambo. (Vet inte om det kallas svåger. Jag är så dålig på det här med alla släktnamn) Han fyller år idag. Detta kort var det jag vann en påse stämplar med under Pip (pyssel i pite) också.

image719

Kortkavalkad

Här kommer lite kort som jag gjort senaste tiden!

image714

image715

image716

image718

Hade velat hinna göra fler kort men tyvärr fanns inte tiden. Så till er som inte fått nått kort i lådan idag skickar jag en stor alla hjärtans dag kram så här istället!
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

Julklapp - Konsert

I eftermiddag och kväll har jag umgåtts med min goa vän Erika. Hon hade gett mig en konsert biljett i julklapp. Ikväll var konserten men innan den hann vi med en shoppingrunda och middag på restaurang.

Konserten med Marie Picasso var sedan toppen bra. Vilken pipa tjejen har!
Stort tack för julklappen och för en trevlig kväll!!

Här kommer några konsert bilder:
image709

image710

image711

image712

image713

Konserten var som sagt jätte bra och Marie fick stående ovationer efteråt.

Alster från Pip

Här kommer några alster från Pip. Några kan jag inte plublicera ännu och några väljer jag att inte publicera. Totalt fick jag gjort detta i helgen:
En dubbel LO i 6x12
En enkel LO i 6x12
Ett kort
5 st enkel Lo's i 12x12

Denna Lo'n scrappade jag i utmaningen "Rosa och Blått"
image707

Denna Lo'n scrappade jag i snabbutmaningen. På Lo'n skulle man ha med 5 förutbestämda saker och så hade man en timme på sig att göra den.
image708

Ett nytt kort

Ett kort som jag gjort på beställning kommer här:

image706


Januariutmaningen

Nu får ni se bidraget som jag gjorde till klubbens januariutmaningen

image705


Pyssel i Pite

I helgen var jag i Pite och pysslade med ca 50 andra pysslare. Det var jätte trevligt, under helgen fick vi många skratt tillsammans. Under hela helgen var det en massa utmaningar och tävlingar. Jag fick en hel del gjort ska fotografera mina alster ikväll. I en av utmaningarna vann jag en påse med stämplar för det var så många som hade röstat på mitt kort *glad* och så vann jag en annan stämpel i utlottning. Är så glad för det!

Här kan ni läsa om oss. Vi är med i Pite-tidningen.

Här kommer lite bilder från helgen. Tyvärr är dom lite mörka pga att kameran var felinställd :-(
En bild på bordet där vi satt:
image697

Carina (t.h) är min gamla klasskompis som också blivit biten av scrapbooking-flugan. Så kul att träffa henne igen!
image698

Tre butiker var på plats under helgen och sålde en massa fina saker. Här är nettans scrapbooking4u.
image699

Rima och LAJM delade på scenen.
image700

Pysslande pågår.
image701

Ännu mer pysslande
image702

image704

En massa fina bidrag till en av utmaningarna som var att scrappa utifrån ett visst kit som man köpt via LAJM.
image703

Scrappar!

I helgen scrappar jag i Pite på Pip! Väskan är packad och jag är redo. *längtar*
Hoppas vi ses där
Så länge kan ni kika på ett kort jag gjorde för ett tag sedan:

image696

Ha en trevlig helg !

Snart PiP och Fokus!!

I helgen bär det av till Pite för att gå på scrapträff med ca 50-60 andra scrappare. Det ska bli jätte roligt. Många av mina vänner ska också dit så det blir himla trevligt. Ser så fram emot helgen.

I veckan har jag varit på utbildning på jobbet. Är ledig halva veckan för att plugga så det har jag ägnat dagen åt. Jag har också varit ute i snön och promenerat. Det blåste lite kallt men det var härligt med en promenad mitt på dagen. Hittills denna veckan har jag rört på mig 90 min. Mer ska det bli för i helgen blir det allt för mycket stilla sittande.

Igår började jag en kurs på träningsstället som handlar om hälsa. Den verkar bli jätte bra och i vår kommer jag att fokusera på mig själv. Jag ska unna mig att få njuta och må bra!

Så i vår blir jag ego *fniss* <- Skämt!!!

Här kommer några vinterbilder:
image694

image695

Sjuk + Cybercrop

Jag har åkt på en förkylning så jag sitter här med rinnande röd näsa och scrappar. Som tur är så är det Cybercrop på pyssel.net i helgen där jag är med. Det är perfekt hälsokur för att blir frisk från en förkylning. Har laddat upp med the och apelsiner och en massa roliga scrapgrejer på skrivbordet.
Här kommer mitt första alster:
image686

2 nya kort

Här kommer 2 nya kort som jag har gjort i veckan.

Det första kortet är en lift från Petra/Paradise:
image684

image685

Vinst!

För några veckor sedan var jag med på en cybercrop på allt om scraps forum. Bland de bidrag som kom in drogs det lotter (245 st bidrag var med). Jag blev helt paffa härrom dagen då jag läste på forumet att jag vunnit. Jag som aldrig brukar vinna. Idag kom så ett jätte fint paket med papper i lådan från Jommas lilla krypin.
Jag blev så glad så glad när jag öppnade det och såg vilka underbara papper jag vunnit! TACK!!!

image683