Middag + skadad

Igår kväll var våra goda vänner U och E här och vi käkade middag. Jag hade stått i köket hela dagen kändes det som. Men maten blev god.
Jag bad M fota maten men innan han kom ihåg det hade den redan slunkigt ner i hans mage *fniss*
Här kommer ett foto på det dukade bordet iaf:
image656

Middagen bestod av:
Förrätt:
Västerbottenost paj.
Huvudrätt:
Inbakad fläskfilé med bakad potatis
Efterrätt:
Choklad pannacotta med ananas.

Jag hade även bakat Foccacia med rosmarin, vitlök och svarta oliver

Efter maten bastade vi det var varmt och skönt.

När jag skulle skära avokado till salladen så slant jag med kniven och skar upp ett 2 cm snitt i vänster pekfinger. Det är inte skönt kan jag säga. Ajaj M fick sätta bandage på mig.
Här kommer ett foto på mig och mitt omlindade finger.

image657


Kommentarer
Postat av: Sussig

Åååå, det lät verkligen smaskigt! Själv fick man nöja sig med MAX hamburgare, det var nämligen bara Cornelia och jag hemma så vi (läs jag) blev lite lata. :)
Hoppas fingret blir bra, brukar vara besvärligt med fingrar i bandage.

Ha det bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback