Det är sommar!

Nu är sommaren här!  Det har varit varmt hela veckan men idag har det varit den varmaste dagen med hela +26 grader. Det är så härligt! För nästan en månad sedan hade vi snö!
I måndags var jag på LTU och redovisade mina uppgifter. Den ena handlade om vindkraftverk och jag gjorde en modell av ett sådant:

Jag blev godkänd på min redovisning och för modellen.

En annan uppgift vi hade till i måndags var att designa en brevlåda och redovisa på planscher. Jag gjorde också en modell på brevlådan som är en scrapbookingbrevlåda. Min lärare tyckte det var en toppen idé att göra en brevlåda som passar för scrapbooking papper så jag blev godkänd även på den:


Det mesta av mannen och min lediga tid sista veckan har gått åt till att meka med båten. Fast mest är det väll mannen som har mekat, jag har servat med mat, vatten nån pensel eller nått annat verktyg och varit sällskapsdam:) Men snart är det färdigt. Så här såg båten ut när vi precis hade tagit bort relingen (eller vad man kallar det)


I trädgården växer allt så det knakar. Idag har jag klippt gräset för första gången i år. Det var ganska långt.
Våra vackra björkar på framsidan har slagit ut och fått stora löv nu:


Så här fina blommor hade vi i gräsmattan. Jag tycker de är fina fast att det är ogräs så jag grävde upp dem från gräsmattan och satte dem i en plantering i stället:


Jag planterade en hel del blommor i planteringar och krukor i veckan. Jag satte även några i min mjölkhämtare som står vid infarten:


Imorgon åker vi och ett gäng vänner ut för lite mys vid havet. Det blir dykning, grillning och trevligt sällskap. Hoppas att värmen och det fina vädret håller i sig!

Trevlig helg

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Vilka härliga bilder du tagit, måste plantera lite blommor själv vid stugan nu när vi börjar vara där. Din brevlåda tycker jag var klockren och GRATTIS till att du blev godkänd på dina jobb! Gissar att det känns skönt!



Ha en trevlig helg!



KRAM

Postat av: Anna

Grattis till att du blev godkänd! Förstår att det måste kännas härligt. Du har verkligen haft fullt upp den här våren. Hoppas det lugnar sig snart. Nu har jag äntligen fått kuddarna till båten klar och Martin har fått resten klart så det är snart dags för sjösättning. Ska bli härligt att fara ut med båten. Hoppas du får en lugn och skön helg vännen. KRAMAR!

2008-06-06 @ 12:32:52
URL: http://novasmamma.blogg.se/
Postat av: Carina

Grattis!! Skönt att det är över och att det gick bra. Ha en riktigt härlig helg i solen! Själv ska jag gå och sätta potatis nu efter en härlig promenad i morgonsolen :-)

kram

2008-06-07 @ 08:56:14
URL: http://www.cinodesign.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback