Midsommarhelgen

I torsdags åkte vi iväg med några kompisar till Norge. Totalt var vi 6 stycken. Jag och M åkte med våra goda vänner. Det var ett helt pussel innan vi kunde starta från Luleå. Vi hade massor av grejer med oss men till slut gick allt in i bilen. Det var en lång bilfärd men det var trevligt sällskap så det gick hyffsat fort ändå. Jag sov bort lite tid också.

Jag hade aldrig varit i Norge innan denna helgen men det blir fler besök för det var verkligen vackert där.

Kisspaus i vacker natur i de svenska fjällen.


Vägen var jätte fin men blev lite krokig på norska sidan men det var fint att titta på hela vägen. En del renar såg vi också.

Vår stuga


Stugan låg alldeles vid Saltströmmen, som är världens starkaste ström. Tidvattnet strömmar i olika riktningar beroende på tiden på dygnet. Det var lite häftigt att vattnet strömmade åt olika håll.
Kolla de vackra fjällen i bakgrunden!


Saltströmmen och sommarblommor


Fina fjäll!


Fjorden var också fin!


På dagarna gjorde vi utflykter till olika ställen. Medan grabbarna dök solade vi och njöt av natur och ledighet.
Här är dykarna på väg ner.


Efter middagen en av kvällarna for grabbarna ut med båt för att fiska. Vi tjejer promenerade och mös i stugan med vin och tända ljus och tjejsnack. Riktigt mysigt!


Vi promenerade upp på bron och under den virvlade det rejält i vattnet av strömmarna.


Midnattssol över Saltströmmen. Den lyste så vackert genom molnen.



Det var en riktigt rolig resa och jag har skrattat mycket under helgen.

Kommentarer
Postat av: Anna-Paulina

Hej. Det låter som en riktigt härlig liten semester. Norge är ju så vackert, har bara varit i nordnorge, skulle vara kul att åka dit igen, och kanske till de sydligare delarna också. Fast det är väl rätt dyrt att semestra där. Vad fint du scrappat som vanligt. Jag har suttit i kväll och gjort några nya kort. - terapi - Ha det fint. Kram

Postat av: Carin

Underbara bilder :)

Kram

2008-06-24 @ 11:56:44
URL: http://cojjoj.blogg.se/
Postat av: Erica

Vilka härliga bilder. ser ut att vara riktigt mysigt. kan berätta att min kära sambo blev påkörd idag. Han är ok, föutom att han är mördbultad och helt utslagen. min stackars snutt!



hoppas vi kan höras i morgon när jag är ledig.

puss!

2008-06-24 @ 22:17:37
Postat av: Anna

Wow, för några underbara bilder! Norge är verkligen ett vackert land. Skulle önska vi hade lite mer berg här i Luleå. :)

Husdrömmen sprack tillfälligt idag men vi letar vidare. :) Vill ju inte betala hur mkt som helst.

KRAM!

2008-06-25 @ 18:35:03
URL: http://novasmamma.blogg.se/
Postat av: Carina

Ni ser ut att ha haft en toppenhelg! Underbara bilder :-) Klarade mig inte från förkylningen och har varit snuvig i 2 v nu, men i morgon är sista jobbdagen innan semestern....sååå skönt! :-)

kram

2008-06-26 @ 21:39:09
URL: http://www.cinodesign.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback