Sommarlov!

Idag var det skolavslutning. Det var både härligt och vemodigt. På morgonen bjöd vi på glass, kaffe och kaka på skolan sedan tågade vi traditionsenligt efter fanan upp till den vackra kyrkan.

I kyrkan var eleverna jätte duktiga på att sjunga. När rektorn kallade upp mig och överlämnade en blomma och tackade mig kom tårarna. Jag grät och det blev ännu värre när jag såg några elever som grät massor, då gjorde det ont i hjärtat. Men jag fick en applåd av alla i kyrkan och blev tackad för allt jag gjort på skolan. Flera föräldrar grät och mina kollegor grät. Ja, det var tårdrypande helt enkelt.
Efteråt kom flera föräldrar fram och kramade mig och önskade mig lycka till och tackade för allt jag gjort för deras barn och för att deras barn hade fått uppleva mig. Jag blev alldelles varm inuti av dessa härliga kommentarer. Jag är nog inte är så tokig i alla fall fast att jag många gånger tvivlat på mig själv som lärare. Men under dessa 5 år har lärt mig massor som jag kommer att ha nytta av resten av livet. Jag har också kommit fram till att jag valt rätt yrke för det är härligt att vara lärare!

Jag är så glad att jag har fått jobba med mina goa kollegor. Vi har verkligen varit ett bra team och jag kommer att sakna er mycket! (vet att ni läser detta)

Jag fick även en massa presenter och blommor av barn och föräldrar-
Här kommer några foton på alla vackra blommor, presenter och brev som jag fått:








På min första sommarlovs dag ska jag bara göra sånt jag tycker om. Jag hoppas på regn för jag vill scrappa. Näst på listan över saker jag ska göra på mitt sommarlov är att sortera i alla papper och pärmar som jag tagit hem från jobbet. Det är lite av ett kaos brevid skrivbordet nu med alla papper.

Nu börjar ett nytt kapitel av mitt liv och jag ser ljust på framtiden!

Kommentarer
Postat av: Anna-Paulina

Hej tack för kommentaren. = ). Vilka fina blommor m.m. du hade fått, skulle också bli tårögd av allt det där. Vart är det du fått nytt jobb? Vet du förresten någon scrappaffär i haparanda eller tårneo? Kram

Postat av: Veronica

Hejsan!

Jag hörde av grannen(Fia) att du också hade en blogg så jag var tvungen och besöka dig=)

De blev inte sagt i kyrkan men jag måste passa på och säga de nu..

jag vill tacka dig och ge dig en stor kram för allt du har gjort för mina barn under dessa år.

Jag tycker som mina barn att de var tråkigt att du sluta hos oss på Seskis som lärare. Vi kommer sakna dig.

Men vi önskar dig all lycka i framtiden!

2008-06-12 @ 20:21:22
URL: http://verco.webblogg.se/
Postat av: Lisbet

Hej...jag är ute på liten inspirationsrunda. Tänkte titta in till dig för det var så länge sedan sist.



2008-06-12 @ 21:33:39
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Va roligt att du fått sån uppskattning av både elever, föräldrar och arbetskompisar. Hoppas du får en skön sommar med tid för scrappning! =)

2008-06-13 @ 10:55:00
URL: http://jeaste.blogg.se/
Postat av: Erica

Vad mycket fint!



Förstår att du grät, vi brukar ju böla för det mesta i familjen eliasson hehe



Pussen!

2008-06-13 @ 15:41:47
URL: http://kazzidy.devote.se
Postat av: Linda

Tack för din supergulliga kommentar! :) Jag gjorde den i psp :)

2008-06-13 @ 15:48:23
URL: http://zascraps.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Låter härligt med sommarlov! Vilkar underbara presenter du har fått. Jag förstår att det måste vara svårt att inte bli tårögd en sådan gång. Hoppas du får ett riktigt härligt sommarlov!

Kram!

2008-06-15 @ 09:47:39
URL: http://annsias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback