Påskhelgen 2008

I påskhelgen var vi i Arvidsjaur. Det var helt underbart väder med strålande sol och ca -10 grader på dagarna. På kvällarna blev det dock riktigt kallt. ca -20 grader. Vi hade hyrt en stuga tillsammans med några kompisar. På dagarna gjorde jag och E utflykter och promenerade väldigt mycket. Grabbarna körde en massa skoter.

En av dagarna var jag och E på spa. Där fick vi bla massage och sedan blev man inlindad i en värmefillt. Himla varmt och skönt:
image746

På en av våra promenader gick vi förbi ett hus där det hade rasat en massa snö från taket:
image760

Vi hade en mysig stuga, här ska det strax serveras tacos:
image747

Stugan utifrån, kolla snön på taket:
image748
Det var riktigt mycket snö där. 120 cm. Jag har aldrig sett så höga plogvallar som där.
image749

På påskafton gjorde jag och E en shoppingtur i stan. Jag fyndade en ny vinterjacka och en varm kofta. Vi hittade även en scrapbutik och var helt saliga,
Änglafröjd

Här är en bild på en liten butik med souvenirer:
image750


Efter shoppingturen åkte vi upp till Vittjåkk och njöt av solen och tittade på skidåkare. Tyvärr hade jag lämnat mina längskidor hemma eftersom E tycker om att åka nerför och jag på tvären så vi ägnade oss åt promenader istället.
image751

Sedan turistade vi lite i Lappstaden som var helt översnöad. Det fanns en liten upptrampad stig där man kunde gå:
image752

image753

Sista dagen åkte vi upp till ett utsiktstorn och tittade ut över Arvidsjaur:
image754

image755

Jag och E
image756

När jag var liten åkte min familj inlandsbanan till Arvidsjaur (ca 13år sedan). Vi bodde på ett vandrarhem som hette Lappugglan och var jätte mysigt. Vi åkte runt i A-jaur för att se om vi hittade det, och om det fanns kvar. Det gjorde det:
image757

image759

Tågstationen såg ut som det gjorde för ca 13 år sen:
image761

Jag hade packat med några av mina scrapgrejer för det var Cybercrop på Scrappiz i påskhelgen och jag fick tillfälle att pyssla lite:
image762

Här kommer en bild som mannen tog på skoterturen med en massa snö på granar. Tyckte det var en jätte fin bild:
image763

Ikväll bär det av till storstan Stockholm för lite shopping och besök hos svägerskan!
Sedan är det bara en vecka kvar till mässan  och vi är inne i slutspurten av planerandet!
Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Oj, så mycket fina bilder!! Det verkar ha varit härliga dagar. Trevligt med lite scrapbooking material, affären verkade väldigt trevlig*smile*.
Du frågade tidigare om kaninen på ett kort jag gjort och det är ingen stämpel utan 3D motiv. Det är lite olika motiv på ett A4 blad, du kan få ett om du vill?

Ha en bra vistelse i Stockholm. Ses snart!

KRAM från mig,

Postat av: Kerstin

Så härliga vinterbilder! Spa verkar inte heller så dumt. Hoppas du får en trevlig vistelse i huvudstaden! Ser verkligen fram emot mässan. Det ska bli så ROLIGT!

2008-03-29 @ 09:32:48
Postat av: Anna-P

hej, tack. jag kan tyvärr inte komma på mässan, det skulla vart himmla kul att komma, men men. Förstår att du har fullt upp med roliga saker å planerande. Ha det så kul i helgen. /ap

2008-04-03 @ 09:24:39
URL: http://min-varld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback