Long time no see...

...nu var det länge sedan jag bloggade. Jag vet inte var tiden tar vägen men den försvinner i alla fall.
Förra lördagen var det scrapträff i Kalix. Det var mycket trevligt och jag fick 4 kort och 2 dubbellayouter gjorda. Har även en massa inspiration. Veckan som gick var det fullt upp och mitt skrivbord var stökigt så jag fick inget scrappat men idag har jag städat det och det kommer bli minst ett tillfälle med scrapbooking denna vecka.

Här kommer lite bilder från förra helgen:
(vill du ej vara med på bloggen så hör av dig!)

Vi har inte mycket snö. Så här såg det ut förra fredagen. I veckan har det kommit lite puder i alla fall så att gräset och uppfarten täcks.








Jag väljer papper och dekorationer till en LO


Här kommer några bilder på kort som jag gjorde:








I helgen som gick har vi haft besök av våra vänner U och E. Vi bowlade igår eftermiddag sedan följde de med hem och åt middag, bastade och spelade spel. Mycket trevligt som vanligt.
Idag har jag och E varit ute på en promenad och efter det har jag plockat, planerat maten för veckan och skrivit handlingslista. Jag har även bytt gardiner i köket och ska nu sätta mig ner och scrappa lite.

Tiden går fort (igen!!)

Nu när jobbet är i full gång rullar tiden fort igen. Denna vecka har sprungit förbi känns det som. Jag har jobbat mycket under veckan för att få en struktur i min planering och nu känner jag för första gången på länge att jag har koll på läget. Det är en skön känsla. Idag gick jag hem lite tidigare och åkte ner till stan för att göra några ärenden, bla handla inför klubbens scrapträff på lördag.
Jag ställde in träningen idag för jag har superont i min axel efter step-up-passet jag var på igår. Har nog sträckt den och den vill vila. Men jag känner mig nöjd med att ha varit iväg på två pass denna vecka.

Här kommer projekt 365 bilder från veckan. Jag har inte haft tid att blogg tidigare i veckan:
Dag 9 - tomteparad. Julen dansade ut i lördags!


Dag 10: En bra bok! Ja, jag GI'ar


Dag 11: Jag läser Amelia


Dag 12: Vårt kylskåp är smockfullt (det är mycket litet)



Dag 13: Jag var helt slut efter arbetsdagen och träningen och det var underbart att lägga huvudet på kudden då


Dag 14: idag blev det italiensk köttfärslimpa, tomatsås och grönsaker till middag.



Som ni märker är det mycket mat bilder. Det beror nog på att mitt liv just nu handlar mycket om mat. Det är också bara bilder tagna inomhus. Detta beror på att det är såååå mörkt och kallt här nu. Vi har -24 grader nu ikväll...brrr.

Måste också avsluta med att tacka för alla kommentarerna som jag fått sista tiden.


Andra som bloggar om projekt 365:
3kärlekar, Anki, Annahanna, Anna/heffaklumpen, AnnaK, Anna/livethososs, Anna/tokfias, Anna/Xante, Anne, bitte71, Blommig, Christel, copyrightmaria, Ejris, Ellen, Emma, FruGrip, Jane/citrontimjan, Jennie, Jessica, Kristin, lenalandis, Malena, Maria/fembarnsmamma, MariaH, Mia, millanprillan, Miss Muffin, MonicaO, Pernilla, Photomix, Qurin, Sabina, SannaF, Sannasmamma, Silwerstar, Snöstjärna, Sockergrynet, Sonja, Tezzan, Therese , Trollet, VeronicaP, Ulrica, zionezze, Åsa/badanka, Åsa Torgersson, Åse

Höll nästan på att glömma...

...idag höll jag nästan på att glömma dagens bild. Det fick bli en bild på datorn. Kollar tidningarna innan det är dags att lägga sig i sängen och kolla på TV.



Imorgon blir det tomteparad här i bloggen...då ska julen dansa ut hemma hos oss.

Ha en fin helg.

Projekt 365 - dag 7

Dagens bild tog jag precis innan jag hoppade i duschen.
Foto på träningskläderna på golvet efter Aerobicen.

Projekt 365 - dag 6

Dagens foto blev på middagsmaten.
Sesampannerad lax och gurksallad


Hockey och skrivare

Igår åkte jag till Luleå och gick en stund på stan innan jag mötte upp mannen som bjöd mig på Hockey. Det var trevligt omän Lule förlorade stort. Dom spelade mot Djurgården.
Innan hockeymatchen åkte vi och köpte en skrivare till mig som jag trånat länge efter. Ikväll har den blivit installerad.

Projekt 365 bilder från igår och idag:
Dag 4 - Luleå hockey värmer upp


Dag 5 - Min nya skrivare


Nu är jullovet slut och imorgon börjar jag jobba igen. Tillbaka till vardagen.

Projekt - 365 dag 3

Dagens foto kommer här:



En av mina fina Orkidéer. Alla mina orkidéer blommar fint nu

En bra helg!

Helgen har varit bra! Vi har bara varit hemma och gjort sådant som vi velat göra.
Jag hamnade då i scrapvrån och gjorde ett album som jag tänkt göra länge men lusten har inte funnits. Nu fanns den och det var super roligt att scrappa!

Så här blev reslutatet


Nu är helgen snart slut och även mitt jullov. Men jag har några dagar kvar i alla fall. Dessa ska jag spendera med att shoppa och umgås med nära och kära.


Projekt-365

Jag är med i en utmaning på scrappiz. Utmaningen sträcker sig under hela året och går ut på att man ska ta ett foto varje dag. Jag kommer säkert glömma ibland men huvudsaken är att jag dokumenterar min vardag och att jag tar mer foton. Jag kommer inte heller att blogga alla bilderna.
Detta projektet startade 20090102


Projekt - 365 -  dag 1

Det var kallt ute idag


Projekt - 365 - dag 2

Garderoben fick sig en storstädning idag!

Min årskrönika 2008

December 2008  vi firar jul i Skåne och nyår hos U och E. Klubben har julpyssel i Luleå. Jag tillverkar då en massa julkort. Jag njuter av att det är så mysigt med tända ljus och julpynt hemma. Jag är med i två swapp-adventskalendrar och får öppna två paket varje dag hela december. Vi har julfest på jobbet.


November 2008 Jag är sjuk nästan hela månaden. Är förkyld och hängig i två veckor blir sedan frisk i en vecka och är därefter förkyld igen. Var hos tandläkaren = inga hål. Klubben har scrapträff i Luleå. Syrran var på besök hos oss i början av månaden, mycket trevligt.


Oktober 2008 Jag håller en scrapkurs för nybörjare i 5 veckor. Under höstlovet har jag även en kurs i scrapbooking för barn. Jobbet har afterwork i Luleå. Vi är några stycken från klubben som åker ner till Ö-vik på en stor scrapträff med 80 deltagare. Jag och E bor på hotell.


September 2008 Jag jobbar som en galning på nya jobbet. Men upptäcker snart att det inte bara går att jobba utan man måste faktiskt ta rast också.  Hösten är här och det är fina färger ute. Klubben har en scrapträff i Luleå som var riktigt lyckad. Jag hade mycket inspiration och fick massor gjort. Åker på Halsfluss och är hemma från jobbet en vecka.

Jag vann månadens utmaning i klubben. Vi plockar lingon och kokar sylt och lingondricka. Det blir inga blåbär för det var dåligt med sådana i skogen.


Augusti 2008 Börjar det nya jobbet och åker på kickoff i Överkalix med nya jobbet.

Blir grymt besviken och nedstämd i slutet av månaden men kommer snart på bättre humör igen. Vi åker till Bjuröklubb och Seskarö. Jag och E har en scrapkväll.

Vi plockar hjortron. Jag scrappar för Scrappizbloggen. Det handlar om komplementfärger och triangelfärger. Pappa och U är uppe och hälsar på i början av månaden.


Juli 2008 Vi är på bröllop i Skellefteå. Bloggen blir 2 år gammal. Vi åker ut med båten några gånger. Vi åker på en semestertripp till Sveg-Sveriges högsta vattenfall-Sala-Åland.


Juni 2008 Jag och E ser Sex and the city - the movie. Jag medverkar på Kalixdagen och visar upp scrapbooking. Vi firar midsommar i Saltströmmen, Norge. Jag jobbar extra på den nya jobbet. Jag slutar på mitt gamla jobb och blir avtackad. Det är med blandade känslor jag lämnar det gamla jobbet för att testa mina vingar på annat håll.

Mannen renoverar båten och vi sjösätter den. Vi tältar vid Skagsudde på nationaldagen. Jag plockar poäng i två kurser på universitetet. (Teknik i skolan 15 hp, och Fritidsvetenskap 30 hp). Jag planterar blommor i trädgården och första (och enda?) värmeböjan för sommaren kommer.


Maj 2008 Omorganisering i Scrapvrån. Jag säger upp min från mitt gamla jobb. Min far fyller 60 år och jag ger honom ett album som jag gjort. Jag åker ner till Skåne och överraskar honom. Han bjuds på lyxig middag på ett slott av mig och min syster. Jag besöker systern i Lund.


April 2008 Jag fyller 28 år. Jag har vårkänslor och snön smälter bort. Jag är med på en cybercrop. Jag är med och arrangerar norrbottens första pysselmässa i Luleå. Den blir en succé. Jag får uppleva renräkning för första gången i mitt liv.


Mars 2008 Påskhelgen firar vi i Arvidsjaur med några kompisar. Grabbarna kör skoter och vi tjejer går på SPA och promenerar i vinterlandskapet.  Mannen byter jobb och vi har avskedsfest för hans gamla kollegor. Jag scrappar en del och håller i en workshop för nybörjare på ett café i stan. Solen är tillbaka och jag njuter av solljuset!


Februari 2008 Jag och E ser Marie Picasso på Kulturens hus i Luleå. Jag scrappar en del och är även förkyld denna månad. I Piteå anordnas en stor scrapträff och vi är några från klubben som åker dit. Det blir en mycket lyckad helg!


Januari 2008 Jag åker på besök till Skåne i början av året. Det är flera cypercropar på nätet som jag är med i. Jag vinner papper i en av utmaningarna.


Jag jobbar halvtid och pluggar heltid hela våren.