Vardag igen

Sportlovet kom och gick i en rasande fart. Men jag känner att jag har laddat batterierna för några veckors hårt arbete framöver.
På lovet var vi som ni läst tidigare hundvakt. Det var helt underbart, jag vill ha en hund men frågan är hur vi ska göra när vi arbetar 8h per dag båda två?! Förslag, idéer?

Här kommer lite bilder från veckan som gick:
Veckan började med snöstorm i två dagar. Så här såg det ut vid toalettfönstret efter en dag.


En av dagarna for jag till Kalix för att hälsa på mina gamla elever och innan jag åkte hem gick jag in på butiken "mitt ljuva hem" och köpte två nya saker till hemmet. Den ena var denna fina te låda


Den andra var denna fina köksklocka


Vårt hus genom snöfallet


Hundpromenad i snön


Och så lite lek som avslutning på promenaden:


Efter det var mina skor blöta (därav sladdar i dem, skotork) och hunden trött:


Projektet renovera trappan går det framåt med. Mannen i huset har slipat framsidorna av stegen förhand så fingrarna är fulla av blåsor. Alla trappsteg är nu klara (inte på bilden) och nu väntar ytterliggare lite slipning på sina ställen och sedan blir det målning.


Massor med snö!!!


Detta kort scrappade jag till min vän med familj som lånade ut hunden till oss.


Under sportlovet renoverade jag hallbyrån. Så här såg den ut från början:


Nu ser den ut så här (knopparna på dörrarna ska på plats bara)


Nu blir det soffan med en inredningstidning.

Tack för kommentarerna. Fortsätt så!
Sköt om er

Scrappat

Sista dagen på sportlovet nu. Veckan har gått ruskigt fort. Jag har njutit av att ha hund i veckan även om det har varit snöstorm flera dagar har jag och Viggo promenerat massor. Jag vill så gärna ha en hund! Få se hur vi kan lösa det när vi jobbar på dagarna bara. Kanske blir det en hund i 30 års present vem vet?!
I veckan har jag renoverat hallbyrån. Den blev jätte fin snart kommer ett inlägg med byrån före och efter men idag tänkte jag bjuda på några LO's jag gjort sista tiden:





















Skriv gärna en kommentar så jag vet om jag har några läsare kvar. Det är lätt att tappa läsare när man inte uppdaterar så ofta. Ska skärpa mig med det. Nu har ni i alla fall några LO's att kolla på.
Ha det fint

Viggo

Denna vecka har jag sportlov. Jag fick äran att vara hundvakt åt en kompis hund. Han heter Viggo och är hur go som helst. Idag har vi varit ute på promenad i 1,5 timmar, lekt med pinnar och en boll och grävt i snön. Sen var vi så trötta båda två så jag satt i soffan framför brasan och han låg på mina fötter. Skönt var det.
Här har ni charmtrollet: