På bättre humör

Idag är humöret bättre. Har varit lite låg sista dagarna. Tur att jag har goda vänner då. Igår blev jag iväg dragen till IKEA och shoppade lite. Hittade ett nytt soffbord och nya gardiner till vardagsrummet. Det blev fint!
Det var Erika som drog med mig och muntrade upp mig lite. Tack för det!! Behövde det verkligen.

Idag kom även en annan vän, Linnea och hälsade på. Det var kul att se henne för det var ett tag sen. Tack för titten!

Vill också tacka er som lämnat goa kommentarer på mitt förra inlägg. :)

Jag har fått en utmärkelse till min blogg av några goa tjejer
Tack
Jeanette och Jonna



Tanken med utmärkelsen är att man ska nominera 7 bloggar/bloggare man tycker extra mycket om. Så här funkar det: 

1. De nominerade kopierar bilden och lägger på sin blogg.
2. Länka till personen du fick nomineringen av.
3. Nominera sju bloggar.
4. Länka till de bloggar du nominerat.
5. Lämna ett meddelande på deras bloggar att de blivit nominerade

Jag nominerar:

Anna

Carina

Pylle

Erika

Syrran

A-P

Emma


Nu börjar en ny vecka. Denna vecka kommer även den att gå i jobbandets tecken.
I helgen har jag bokat hotell i Ö-vik den 10-12 oktober. Då ska jag och ett gäng scrapglada tjejer åka dit på en stooor scrapträff

...

Svordomar som de brukar framställas i tecknade serier.

Det var ett tag sen...

...jag bloggade nu. Veckan som gick rusade bara förbi känns det som. I veckan som gick började eleverna skolan. Det var riktigt kul att träffa dem. Det känns som att min grupp blir en riktigt bra grupp.
Det har inte hänt så mycket i veckan så jag bloggar lite bilder som jag tagit sista tiden istället:


Denna bild är tagen från hotellområdet i Överkalix när vi var där på kickoff med mina nya kollegor.


Hotellet i Överkalix


Kalixälv utanför hotellet


För två helger sen var vi i Bjuröklubb. Grabbarna dök, jag och Erika njöt i solen både på dagen och kvällen. Vi hann också med en shoppingtur in till Skellefteå. Det var en mycket trevlig helg


På lördagkvällen åt vi rökt lax, sik, rökta räkor och kräftor (ej rökta). Det var mumsigt



På söndagen tog jag och Erika en promenad upp till fyren.


Därifrån var det fin utsikt.

Förra helgen var vi på middag med en massa andra människor.

Här sitter jag i kvällssolen

Jag fick min nya lärarkalender förra veckan och så klar var jag tvungen att scrappa den så den inte ser likadan ut som alla andras. Så här blev framsidan


Baksidan ser ut så här



Igår var vi i Luleå. Mannens dykklubb hade en skrotletar tävling i norra hamnen. Han var med och tävlade och jag tittade på. Det var roligt att se alla konstiga grejer de hittade på botten:

Precis innan starten stod alla dykarna uppradade på bryggan


Detta var skrotet som hans lag fick upp under en timme.

På kvällen åkte jag hem till Erika och käkade god middag och scrappade. Några alster kan jag visa nu, andra är till olika utmaningar så de får ni se sen.




Nu ska jag strax hoppa i duschen för att sen åka till Luleå på styrelsemöte med
klubben.
Det börjar bli höst här nu. På kvällarna är det mörkt och björkarna har redan gula fläckar. Men det är lite mysigt också att få tända ljus och dra på sig en tjocktröja.
Sen är det också skönt att allt kommer igång igen så man får lite rutiner med träning och annat.

Ha en skön vecka och lämna gärna en kommentar för då blir jag så gla'

En uppdatering

Det var ett tag sen jag uppdaterade nu men just nu är det mest bara jobb som kretsar i mina tankar.
Jag har börjat på nya jobbet och jag trivs toppen bra. Vi har varit i Överkalix på kickoff. Det var himla trevligt. I veckan har jag räknat och lagt schema för mitt arbetslag. Det har gått bra. Igår hade kinnarps ställt in bänkarna i mitt klassrum så innan jag gick hem på eftermiddagen möblerade jag och så flirtade jag med snickarna så de satte upp barbordet som jag ska ha som kateder i klassrummet. Det blir så himla fint. Om jag har tur är gardinerna sydda och uppsatta eller färdiga för att sättas upp på måndag.

På torsdag till veckan kommer eleverna. Det blir roligt att träffa dem!

Idag har vi varit ute i skogen och plockat bär. Det blev 2 liter hjortron och lite blåbär. Blåbären fanns det inte så mycket av och så var de inte riktigt mogna. Lingon verkar det bli mycket av så det ska jag ut och plocka om nån vecka eller så.

Nä nu är det dags att göra sig redo för kvällens middag.

Ha en bra vecka!

Scrapmaran i Kalix

Missa inte scrapmaran i Kalix 8-9 november 2008

http://scrapmaranikalix.blogg.se/

Besök + Hundvakt + Jobb

Förra veckan hade vi besök av min far och U. Det var trevligt, vi hann med mycket.

I onsdags åkte vi ut till Haparanda Sandskär. Det var varmt och soligt väder och spegelblankt på havet. Vi stannade vid ett grund på vägen ut och tittade på sälar.




Båten vi åkte med i hamnen på Sandskär


Pappsen på Sandskär


Jag på Sandskär:


Pappsen och U:


Det är fint på Sandskär


I torsdags åkte vi till en fors och tittade:


I forsen simmade små fågelungar:


Vi grillade korv och gräddade bröd på en eldstad vid älven


Innan vi lämnade av pappsen och U vid flyget på fredagen åkte vi in i Luleå och tittade på Ostindiefararen Götheborg:




I lördags var vi hundvakt i stugan åt Neo (en 10 veckorsvalp) och Nelly. Det var mysigt. Med med lilltrollet var det mycket jobb. Hela tiden var man tvungen att kolla så han inte käkade nått han inte fick:)
Han är söt som socker i alla fall.



Med kotten i munnen:




Nelly är också go. Hon somnar när man har henne i knät och gosar .

Idag är det näst sista dagen på semestern. På onsdag börjar jag jobba. Jag ser faktiskt fram emot det. Tror att det kommer bli en rolig, intensiv, lärorik höst.
Men mina två sista semesterdagar spenderar jag hemma med tvätt och städning. Förutom några timmar ikväll då det blir handling och träning.

Ha en bra vecka
Tjingeling

Publicerad på Scrappiz bloggen

Idag är jag med i en artikel på scrappizbloggen om triangelfärger.

Denna LO publiceras där idag: