Helgen som gick

Nu har ytterliggare en helg gått. I fredags kollade vi på film och mös här hemma. Gillar såna fredagkvällar!:)
I lördags plockade jag lite här hemma , tvättade och pratade i telefon med Fm, ff, mm, u och P. Kändes som jag satt fler timmar i telefon. Men det var kul att höra att alla hade det bra i alla fall.
På kvällen var vi bortbjudna till goda vänner. Vi blev bjudna på god mat (fläskfile med bana och gorgozola) och gott vin.

92648-57

Vi hade riktigt trevligt och vi kom även in på diskussioner om Nyår. Den ständiga frågan; Vad ska vi göra? Vilka vill vara med och var ska vi vara?

Vad gör alla andra människor på nyår?

Det blev också lite spelande av under kvällen. De hade nått nytt spel som var lite klurigt men himla kul. man skulle para ihop sina brickor med siffror på brickor som redan lagts ut.

92648-58

Idag har det inte blivit så mycket gjort. Lagade köttfärspaj till middag. Det var gott. Sedan har jag städat och sorterat i min scraphörna och hunnit med att göra klart LO'n  som jag började med på kursen i torsdags. Sedan blev det nått julkort gjort också.

Nu börjar ytterliggare en arbetsvecka. Bara två veckor nu till 1:a advent. Det är så mysigt att sätta upp adventsljustakarna tycker jag.


Nu ska jag lägga mej och läsa lite i en bok som är himla bra.

Tack för ordet!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jajamänsan, i morgon är det dagen med stort D!! *ler*
Hon ska få presenter och en liten bakelse på sängen men tårtan får vänta till em.
Otroligt att hela 3 år har gått sen man gick där med magen i vädret. *s*
Det blir lite kalas i morgon och det stora barnkalaset på lördag(12 ungar med föräldrar!). Om ni inte har nåt spec för er på söndag får ni gärna komma och fika om ni vill. Det är mer eller mindre öppet hus i helgen och i morgon.
Ha det bra! Kramkram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback