Snart....

....är det helg!!!! Och för att citera Anna så "pirrar det i kroppen av förväntan" inför helgen. Idag har jag varit och fyllt kylen med en massa mat.
Ska ju som sagt ha några brudar på middag på fredag och så har jag även handlat till klubbträffen i helgen.
Jag har nu äntligen bestämt mig för vad jag ska bjuda tjejerna på. En sak är säkert det blir i alla fall INTE kött och potatis som M alltid vill ha. Nä nu blir det andra bullar, eller vad man ska säga *fniss*
Imorgon efter jobbet ska jag baka bröd och morotskaka till träffen. Sen blir det nog en rajd med dammsugaren och skurhinken innan jag ska fara på träningen. Har varit riktigt duktig i veckan och tränat 3 ggr. Idag var det Body Pump, i måndags Aerobic och imorgon Aerobic.
Bra att jag kommit igång ordentligt med träningen igen, i helgen börjar nämnligen stegtävlingen vi har på jobbet. Men i helgen kommer det nog inte att bli så mycket steg, mest stilla sittande. Men kanske lite magträning av allt fnitter som det brukar bli :)

Ser verkligen fram emot en rolig helg.

Har förresten nästan bokat in att fara till Umeå helgen den 13-14 oktober. Det är 50 andra scraptjejer som också kommer dit då. Det är nästan så att jag far även om ingen vill hänga på.

Helgen...

...är redan slut. Men vi har hunnit med mycket . Hälsat på hos svärisarna en snabbis och hämtat hit båten. Ska ta ett foto o lägga ut när det blir lite finare väder. Det har regnat i stort sett hela helgen.
Igår kväll var vi på middag med M's radioklubb. Det var riktigt trevligt. Idag har jag jobbat lite, försökt strukturera upp mitt planeringskaos lite och det gick bra så nu har jag massor av idéer och planerat lite framöver i alla fall. Tvättmaskinen har gått varm idag också. Skönt att vara inne och fixa o trixa när det regnar ute. Ska jag vara ärligt så tycker jag det är mysigt att hösten har kommit.

I veckan är det mycket att stå i:
Måndag - träning
Onsdag - träning + handling inför helgen
Torsdag - träning
Fredag - Tjejfest med 4 otroligt härliga tjejer
Lördag - Scrapträff
Söndag - Scrapträff

Ser verkligen fram emot helgen. Ska bli så roligt att träffa alla glada scrappare igen och dricka lite vin och surra med tjejerna på fredag.

Har funderingar på att fara till Umeå helgen den 13-14 oktober. Då är det scrapträff. Ska försöka få någon med mig dit.

Glöm inte lämna ett fotspår du som läser. Roligt att se vilka som läser min blogg :-)


Ett kort..

...som jag scrappat till min far och U som firar Bomullsbröllop i helgen.
Inspirerad av ett kort som
Carina gjort.

image444


image446

Veckan...

... har gått fort. Imorgon är det redan fredag. Jag har varit duktig och tränat två gånger denna veckan, och nästa vecka kör dom igång med höst schemat. Det blir bra...fast lite ledsen är jag. Har längtat efter step passen och så har dom lagt det på tisdagar kl 17 och jag slutar klockan 17 på tisdagar...så jag hinner alltså aldrig dit.:-(
Får går på Aerobicen istället. Hörde idag att de ska ha discopass och andra danspass då och då på aerobicen. KUL!

I veckan började eleverna. Det var roligt att se dem igen och de nya små ettorna var så glada över att få börja skolan. Har haft min klass hela veckan men nästa vecka kommer jag även att ha de andra klasserna i Matte och NO. Blir roligt att komma igång med det riktiga schemat. Har lite smått panik nu innan alla pusselbitar fallit på plats och jag vet riktigt med vad och hur vi ska jobba. Men det löser sig.

Idag har jag köpt Liza Marklunds nya bok så jag ska strax bädda ner mig och börja läsa den!
Härligt med fredag imorgon. Fredag bör det av söder ut en sväng och på lördag ska vi på middag, söndag måste jag jobba.

Vill försöka hinna fixa en snygg header till bloggen också....

Nästa helg blir det scrap och skratt hela helgen. På fredag kommer det några tjejer hit. Det blir tjejfest. Har inte haft tjejfest på säkert 10 år...så det blir roligt. Sen blir det scrapträff med
klubben hela helgen.

Söndag

Här hemma har det varit fullt upp hela dagen. Jag har klippt gräset i solskenet, städat och tvättat. M har mekat med vår nya båtmotor hela dagen men nu går den som en klocka så nästa sommar blir det nog några båtturer. Vi ids nog inte sätta i båten i år, isen lägger ju sig snart *optimist*.

Jag har även hunnit med att göra ett kort som min jobbarkompis har beställt. Hoppas att hon blir nöjd!
Det är en ficka bakom namnen som tagen ska stoppas ner i.
image443

Har ett kort till som jag har tänkt göra. Få se om jag hinner börja med det ikväll.
Imorgon börjar eleverna, ska bli spännande och roligt att träffa dem igen.

Beställning

Ett kort jag gjort på beställning. Följde förra veckans skiss på scrappiz!
image442

Tack!

Hjärtligt tack för alla gratulationer vi har fått!!

Nu har nästan hela veckan redan gått. Det har gått ruskigt fort.
Iförrgår fick jag en fin skyddsängel av syrran i posten. TACK så mycket du är så snäll!

image440

Igår fick jag också post. Då kom det ett paket från scrapbodan. Fick äntligen tag i glittrig cardstock i fina färger och så blev det lite till med!
image441

Nu ska jag rulla köttbullar för det blir det till middag idag. Sen bär det av till biblan innan jag ska träna!

Sommaren...

...är slut. Imorgon börjar jobbet igen. Väskan är packad och jag är redo.

Sista helgen på vår semester tillbringade vi i Storforsen. Där är sååå gudomligt vackert.
Vi kom dit ungefär vid lunchtid.
image426

Vi började med att leta upp en ledig grillplats för att kunna grilla vår medhavda korv och pinnbröd.
Grillstaden vi hittade låg precis brevid ett litet vattenfall. *mysigt*
image427

När vi gjort upp eld blev det korv och pinnbröd
image428

Efter att vi ätit oss mätta och myst vid elden en bra stund gick vi en promenad vid forsen.
image429

image430

image432

När vi hade promenerat en bit hittade vi en jätte mysig plats en bit bort från allt folk. Där slog vi oss ned ett tag och njöt av solen och varandra.
image433

image434

image435

Vi fortsatte sedan vår promenad uppåt forsen
image436

Efter det checkade vi in på campingen och fick vår stuga där vi skulle spendera natten
image437

När vi hade installerat oss gick vi till relaxavdelningen på Hotellet och badade bastu och i en pool. Härligt!!!
Väl tillbaka i stugan korkade vi upp champagnen och myste på bron.
image438

Efter det piffade vi till oss och gick upp till hotellet för att äta en god middag.
image439

Helgen har varit fullkomligt underbar och jag är så enormt glad att jag har min gubbe!
Kram på dig älskling!

Foton

Först ett foto från förra helgen då vi var till Pite på söta Nelly som kliar sig.
image421

Sen ett foto på det glittrande vattnet från vår utflykt idag. (Inte på Kalaset för där fanns inget att se *fniss*)
image422

Jag på bryggan i solskenet. Blundar som vanligt på foton.
image423

Ikväll har jag kokt blåbärssylt.
image424

Och så till sist ett foto på gardinen jag sydde igår till det lilla fönster i trappan.
image425

Ha en skön helg!!!
Det ska jag ha :-)

Post!

Idag fick jag rolig post i lådan. En stämpel som jag köpt av en tjej på pyssel.net

image420

Nu ska vi fara en sväng på Kalas Kalix i stan :-)

Omstyling...

...av bloggen sker....

Hemma

Idag har vi bara varit hemma. Det
har varit lite dåligt väder, regnskurar. Jag har bakat ett gott morotsbröd.
image418


Fotade min blomlåda med "häng" tagetesarna som jag inte trodde skulle överleva stormen i våras då de stod ute för första gången. Det gjorde de men de är lite krokiga :-)
image419

Nu är det bara en enda semesterdag kvar på mitt sommarlov. Måste se till att njuta imorgon!

Storstädning

Nu har jag städat och tvättat i flera dagar men nu är det SUPER rent och fint här!
I måndags rensade vi en massa gammalt skrot som vi körde till tippen på tisdag.
Jag har nu skurat varenda millimeter av huset så himla härligt när det är riktigt riktigt rent. Härligt att börja jobbet när det är så fint hemma.
Igår bakade jag bröd och ikväll har jag tänkt baka ett bröd till.
M har bytt en massa filter i min bil och mekat med pannan. Nu målar han bodan och jag ska klippa gräset.

Ett livstecken...

Det var länge sen jag bloggade nu. Sen sist har det hänt en hel del:

Nu är det bara en vecka kvar på vår semester. Denna veckan ska gå i städningens tecken. Jag ska skura hela huset har jag tänkt. Så skönt att få riktigt riktigt rent.
Hos svärisarna i helgen gjorde jag faktiskt ett kort. Det kommer en bild på det senare!

Hoppas ni har det bra alla mina blogg läsare!