Solen är skön!

Oj vilken härlig vecka det har varit. Solen har visat sig varje dag och det har varit ca 8 grader varmt. Skönt!

I fredags fyllde lilla jag år och blev gratulerad av många. STORT TACK!!
Mannen bjöd på dejt på kvällen med god middag på restaurang och sedan biobesök. Det var verkligen en toppen kväll.
I helgen har vi varit hemma och gjort sånt som är "måsten". Jag har bland annat städat garderoben och tvättat fönstren.
Igår var min goa vän
Carina och hennes söta dotter här på besök. Hon hade med sig ett jätte fint kort till mig.

Idag kokas det palt till middag. Det ska bli gott.

Här kommer två LO's som jag inte visat tidigare:
image803

image804

Ha en härlig vecka och trevlig valborg!

Pärlor

Under mässan provade jag på att göra smycken. Det är lite roligt tycker jag så jag har gjort några stycken. Jag fick en massa halsband som varit trasiga och gjorde om dem till andra halsband. Dessa smycken ska jag sedan ge tillbaka till den jag fick de trasiga halsbanden av.

Först ett armband:
image799

Ett halsband
image800

Örhänge och halsband
image801

Ett halsband till
image802


Goa klubbkompisar *kram*

Idag kom det ett brev med en massa fina ATC (artist trading cards) från några supergulliga klubbkompisar som hade gjort dem till mig för att tacka för att jag var med och fixade med mässan i Luleå.
Jag blev helt rörd över att få dem!
Jag blev så glad att de uppskattar mitt arbete med klubben!
Tusen tack Kerstin,Sarah,Susanne Å, Emma,Karin, Anna G, Maria, Jeanette, Catta, Carina O och Anna U för dessa underbara kort!!!

image798

Vårkänslor eller?

Jag känner mig glad och vår-bubblig och har en massa roligt framför mig just nu. Det är soligt och fint ute och jag känner mig varm inombords. Jag börjar också se ett slut på alla mina pluggupgifter.

I helgen plockade jag fram gympaskorna igen. För några veckor sen gjorde jag det också men dagen efter kom det 3 dm nysnö så jag var tvungen att sätta tillbaka dem på hyllan igen. Men denna veckan har de fått vara ute och rasta sig flera gånger på mina stavpromenader.
image790

På en av mina promenader tog jag med mig kameran för att dokumetera våren
image791

image792

Myrorna har vaknat:
image793

image794

image796

Isen ligger fortfarande:
image795

image797


Scrappat

Genom att scrappa kopplar jag av så det har jag ägnat mig åt under några timmar i helgen för att ladda batterierna.
Har testat lite nytt i helgen. Här kommer resultaten:

image785

image786

image787

image788

image789

Ha en bra vecka och glöm inte lämna ett fotspår:)


Två nya kort!

I helgen är det CC på kort i fokus (http://www.kortifokus.se/) och jag hade några kort som behövde göras. Fick massor av inspiration av utmaningarna så det blir nog fler kort innan kvällen är över.

image783

image784

Musik

Favorit musik just nu:
Duffy - Mercy
 

Duffy - Hanging on to long
 

Jordin Sparks - No air
 

Flo Rida - Low
 

Snart födelsedag...

Förra inlägget var så deppigt så jag tog bort det. Känner mig mycket gladare nu!!

Snart är det min födelsedag. En önskan jag har är den här:


Vi får väll se vad det blir

Stjärnalbum

Nu är mitt stjärnalbum klart. Började på det innan påsk men visste inte vad jag skulle fylla det med. Det blev växter som jag fotograferat

image777

image778

image779

image780

image781

image782

Nya alster

Här kommer några alster jag gjorde under påskhelgen
image771

image772

image773

image774

image775

image776

Ett alster + en skiss

Detta kort gjorde jag efter min egen skissutmaning under mässan:
image768

Skissen som jag ritat själv såg ut så här:
image770

Pysselmässa i Luleå

I helgen (den 5-6 april) kom så höjdpunkten på allt fixande och trixande och planerande i ett halvårs tid. Jag, Anna och Linnea anordnade norrlands första pysselmässa. Vi hade 11 företag som kom och sålde grejer, 53 pysslare som satt och pysslade med scrapbooking eller pärlor under helgen, och 165 som betalade in sig på mässan för att shoppa. Utöver dessa hade vi en massa sponsorer och andra medverkande som gjorde helgen till en SUCCÉ!

På fredag eftermiddag for jag direkt från jobbet för att ställa i ordning lokalen som vi hyrt. Flera av våra klubbmedlemmar kom också och hjälpte till att ställa i ordning under fredagkvällen så det gick snabbt att få allt på plats. Sedan började företagen att droppa in och ställa i ordning sina bord.

Här kommer lite bilder från helgen:
Skräppikulma håller på att ställa i ordning sin monter
image2

Nettans håller på att packa upp alla sina fina saker:
image3

Scrapoholic och Rosenvanten ställer i ordning sin monter:
image4

Anette och Helena ställer i ordning Scraphusets grejer:
image5

Nu är alla grejerna på plats hos Scraphuset:
image7

Pagoni har satt upp alla sina fina pärlor:
image6

Scrapoholic hade mycket fina grejer
image8

Likaså Nettans:
image9

image10

Även scrapateljen hade super fina saker och papper:
image11

Anna tittar på promakerspennor hos scrapateljen:
image12

Lördag morgon och pysslare och mässbesökare börjar anlända:
image13

Ett tag under lördagen var det riktigt mycket folk i lokalen och det var fuktigt och varmt eftersom det snöat en massa blötsnö under natten som följde med mässbesökarna in. Men att luften var lite dålig ett tag gjorde inget för vi var så glada att så många människor ville komma på vår mässa:
image14

Under lördagen höll Theresa (Pysselgumman) i en workshop, som hon körde 2 omgångar. Den var mycket uppskattad och vi gjorde jätte fina minialbum av papper som vi vek till kuvert:
image15

Mitt album börjar ta form. Jag hade beställt två kit till denna workshop, ett med pysselgummans egna papper och ett med Basic grey's Sugared serie. Jag valde att arbeta med Sugared serien för jag tyckte att Theresas papper var alldeles för fina för att skära i :-)
image16

Det jobbades flitigt runt borden:
image17

När jag kom tillbaka från workshopen strax innan kl 12 såg det ut så här i lokalen (massor med folk):
image18

image19

image20

Anna shoppar i Krumelurs monter:
image21

Pearlized hade massor med fina pärlor:
image22

Många shoppade hos Scraphuset:
image23

Myggans Café sålde massor med gott fika hela helgen:
image24

Patricia visar hur hon färglägger stämpelmotiv för många intresserade:
image25

Ännu fler intresserade:
image26

Sussig pysslar för fullt:
image27

Karin och Anna shoppar hos Skräppikulma:
image28

Jag vann 1:a pris i Peterlinas skissutmaning, vann super fina clearstamps som Peterlina gjort:
image29

Det vinnande bidraget såg ut så här:
image30

Ett annat alster jag gjorde i helgen:
image31

Albumet jag gjorde på Pysselgummans workshop:
image32

Jag testade även att pärla under helgen. Under en workshop gjorde jag dessa smycken och vann sedan också en tävling med mina alster. Vann ett presentkort på Pearlized:)
image33

Dessa örhängen gjordes också under helgen:
image34

Och även detta halsband som jag kom på en tredjeplats med:
image35

Jag vann även namnskylttävlingen med denna skylt:
image36

Renräkning

Igår fick vi veta att det skulle vara renräkning i närheten av skolan så vi kastade alla planer vi hade och gick iväg för att titta på renräkningen. Det var en upplevelse för både barnen och mig! Jag är mycket imponerad över hur renskötarna fick renarna att gå åt olika håll och jag har ALDRIG sett så mycket renar. Kolla bilderna nedan:

image764

image765

image766

image767

En succé!!

Mässan vi höll i Luleå i helgen blev helt klart en succé!
Vi hade 10 företag där som sålder pärlor och scrapbookingmaterial. 53 föranmälda scrappare som pysslade hela helgen och dessutom kom det 165 st betalande från allmänheten som shoppade på mässan!
Alla verkade nöjda över hur allt flöt på under helgen.
En utförligare beskrivning av mässan kommer senare. Så länge kan ni läsa om den i
NSD.