Vinter

Vill börja med att tacka för alla goa kommentarer jag fått om mitt minialbum *kram* ni är för goa!!

Nu har vi fått riktigt vinter. Det är -15 grader och har varit det hela dagen. Idag har jag varit ledig för att plugga. Har läst en jätte intressant bok som handlar om genusmedveten pedagogik. Jag fick mig många tankeställare.
Den går att köpa från lärarförbundet


Jag har åkt på en förkylning så träningen blev inställd idag tyvärr, men jag tog mig en kort promenad i solen i förmiddags istället.
I helgen tänkte jag scrappa lite. Det är cybercrop på pyssel.net så jag tänkte försöka vara med på det.
Denna månaden blir det mycket scrapträffar *kul* Nästa helg åker jag till Pite och pysslar med ca 60 st andra scraptokiga tjejer och helgen efter det har klubben scrapträff.

Hade inte så mycket intressant att blogga om men ett litet inlägg blev det iaf.
Trevlig helg!


Önskelista

En viss JAG fyller år i vår. Jag har några grejer jag trånat efter länge så här kommer min önskelista

En skrivare:
Canon Pixma iP4500


image658

En scrapväska:
Crop in style XXL
image659

Middag + skadad

Igår kväll var våra goda vänner U och E här och vi käkade middag. Jag hade stått i köket hela dagen kändes det som. Men maten blev god.
Jag bad M fota maten men innan han kom ihåg det hade den redan slunkigt ner i hans mage *fniss*
Här kommer ett foto på det dukade bordet iaf:
image656

Middagen bestod av:
Förrätt:
Västerbottenost paj.
Huvudrätt:
Inbakad fläskfilé med bakad potatis
Efterrätt:
Choklad pannacotta med ananas.

Jag hade även bakat Foccacia med rosmarin, vitlök och svarta oliver

Efter maten bastade vi det var varmt och skönt.

När jag skulle skära avokado till salladen så slant jag med kniven och skar upp ett 2 cm snitt i vänster pekfinger. Det är inte skönt kan jag säga. Ajaj M fick sätta bandage på mig.
Här kommer ett foto på mig och mitt omlindade finger.

image657


Årets första kort

Här kommer ett kort jag gav till min kompis som fyller år nästa helg.
Det är embossat. Har fastnat lite för det nu så det lär bli fler sådana.

image655


Utmärkelse

Jag har fått en utmärkelse av mina goa klubbkompisar Anna och Eivor! Tack tjejer

You make my day Award

image179

"Give the award to 10 people whose blogs bring you happiness and
inspiration and make you feel happy about blogland.
Let them know by posting a comment on their blog so they can pass it on.
Beware you may get the award several times."´

Skickar den vidare till 10 bloggar som ger mig glädje och inspiration.

Jag skickar den vidare till:
Syrran
Carina
Anna får den tillbaka
Eivor får också den tillbaka
Fnyz
Gullefjun
Petra -Paradis
Annsia
Anna K
EmmaP


Bloggtorka!

Jag har haft lite bloggtorka på sista tiden men idag slog jag till med två inlägg.
I förra veckan var jag i skåne en sväng. Det var härligt att träffa alla igen. Jag hade pressat tidschema för att hinna med att träffa alla. Tyvärr hann jag ändå inte med alla.
Här kommer lite bilder från min tripp.

Pappas och Ullas ena katt är lite cool. Hon vägrar dricka vatten ur en skål hon vill ha färskt vatten. Antingen sitter hon och väntar på att någon ska sätta på kranen i köket eller så sitter hon i handfatet på toaletten. Blir hon less på att vänta tar hon sig en tupplur i handfatet.
image649

En dag var vi hos morfar och fikade. Han bjöd på massor av fika *puh* bland annat semla. Det var gott.
image650

I december var jag med i en swap där 25 personer skickade 25 paket med samma sak i till en person och hon delade sedan upp så att man fick tillbaka 25 olika paket. I december lade jag ut ett foto på hur min kalender såg ut med alla paket. Jag lovade några av er att jag skulle lägga ut ett foto på vad jag fått i paketen sen. Bättre sent än aldrig, här kommer en bild:
image651

I natt och idag har det snöat ganska mycket. Jag var ute och skottade vid 14 tiden innan solen gick ner och då hade det slutat snöa. Det har kommit ca 1 dm nysnö. Men det behövdes för vi har inte mycket snö alls. Under tiden jag skottade tänkte jag att när jag är klar ska jag gå in och hämta kameran och ta lite fina bilder på snön för det gnistrade så fint på tomten. Men helt plötsligt kom M som varit i garaget och mekat farande med skotern. Så här fin såg vår gräsmatta ut efter det:
image653

Här står nu pärlan parkerad.
image654

Ha en bra vecka!

Cybercrop

Idag har jag varit med på cybercrop på alltomscrap.se
Jag har gjort några Lo's vissa är jag mer nöjd med än andra.
Risa och rosa gärna!

I den första utmaningen skulle man inspireras av en skiss som
moma hade gjort. För mig blev det en dubbel layout.
image645


Nästa utmaning jag gjorde var att inspireras av ett konstverk. Jag valde Vasily Kandinskys tavla


Jag försökte mig på att måla på frihand med akrylfärger. Blev inte riktigt nöjd men nu har jag provat det i alla fall.
image646

Nästa utmaning jag tog mig an var att scrappa något med "Jag tror "i titeln. Det blev en LO om vår hund som vi hade när jag var liten. Jag blev grymt nöjd med denna LO.
image647

Nästa utmaning var att det man använder på sin LO eller kort skulle man ha 3 st av. Det gällde dock inte fotot.
Så här blev resultatet:
image648

Fler alster

Här kommer två alster som jag har skickat in till Skaparlustens DT-tävling.

image642

image643

Åsså en LO som jag gjorde för att jag gillade fotona och för att jag hade köpt mig en snygg Overlay som jag var tvungen att prova.

image644

Inspirationen är tillbaka

Efter alla julkort tappade jag bort min inspiration. Men den kom tillbaka igen. Jag hittade två tävlingar att vara med i, det gjorde att jag fick till baka scraplusten och inspirationen. Här kommer ett bidrag som jag skickade till scrapbookbutiken.se.

image641

Ännu mer inspiration fick jag idag då jag var och hälsade på Anna och Nova. Vi tre tjejer hade en jätte mysig scrapträff idag :-) TACK så mycket tjejer!

Imorgon far jag söderut och hälsar på i skåne. Det ska bli roligt, förhoppningsvis får jag med mig lite cardstock hem för det börjar sina i förrådet.