Färdig flyttade

Nu är vi färdigflyttade. Det lär ta ett tag innan vi är helt i ordning i huset men det kan vi pyssla på med när vi känner för det. Det enda som är kvar nu är att städa ur lägenheten.

Här kommer lite bilder på vårt nya hem:


Sängarna är på plats. Jag har hängt upp en gradin men måste lägga ner den för det ser ut som att vi väntar högvatten.


Sekretären som följde med huset skurades upp och stå nu i hallen uppe.


Mattan i hallen nere är inne och Ett skåp som följde med huset blev en bra hallbyrå. Den ska dock få ett ansiktslyft så småningom.


Köksmöblerna är på plats.


Vi behöll kökssoffan som följde med huset. Den ska också få ett ansiktslyft inom en snar framtid.


Sofforna passade bra i vardagsrummet.


Ännu finns det en del flyttlådor lite här och var. Men tomtarna har kommit fram.


Duschkabin, handfat och toa är på plats. Vi saknar ännu ett rör som leder vattnet från handfatet ner till avloppet så man kan inte spola vatten där ännu. Men snart så.


Handfat, spegel och skåp som vi äntligen bestämde oss för.


Fönstret på toaletten. Dit ska vi köpa en persienn. Det är riktigt bra utsikt från toaletten ;)


Tvättmaskinen och torktumlare har hittat sin plats. Tvättmaskinen provkörs i detta nu. Den verkar funka fin fint och inte vara mycket använd.


Spegeln jag köpte till hallen har också kommit upp.

Nu väntar en ny arbetsvecka.

Jag vill scrappa!!

Jag vill scrappa men tiden finns inte. Kanske får jag tid nästa år?!

Det får bli köpes julkort i år även om jag sett fram emot myset att få sitta och scrappa med julmusik och en kopp glögg framför mig.


Nu ska jag återgå till att packa ihop lägenheten för i helgen flyttar vi allt till huset.

Trevlig helg

Det tar sig...

Det går frammåt med renoveringen.
Helgen har spenderats i huset och vi har jobbat på med att färdigställa lill-hallen och toaletten. Här kommer lite bilder:


På denna bilden är inte skrivborden på plats men det är de nu.



I lill-hallen är nu mattan inlagd, det är tapetserat och målat. Det som ska göras till våren/sommaren är att måla fönster och dörrar men tillsvidare är den klar.



Toalett stolen är på plats och vi har invigt den dock sker spolning med hinkar än så länge eftersom vattnet inte är påkopplat ännu. Torktumlaren är också på plats. Den står närmare väggen till höger. Allt är färdigmålat och vi är riktigt nöjda. Nu hoppas vi bara att duschkabinen kommer snart.

Snart flyttar vi dit helt och hållet. Bara 2 veckor kvar nu.

Äntligen en uppdatering

Det var riktigt länge sen jag uppdaterade nu men tiden har definitivt inte funnits. Vi jobbar sedan käkar vi middag och far ut till huset och jobbar till ca 22.30 då vi far hem till lägenheten och stupar i säng. Helgerna har vi hjälp av nära och kära så då jobbar vi hårt i huset. Förra veckan hade jag lov från skolan så då var det flytta det sista från Kalix och flyttstäda som gällde. Tur att jag var ledig annars hade vi aldrig hunnit men nu har vi avslutat kapitlet Kalix. Det känns riktigt bra.

Jag tänkte att ni skulle få se lite bilder från vår renovering


Golvvärme i toaletten är inlagd.


Nya innerdörrar är uppsatta


Vi testar hur det blir med nya toastolen. Ni får vrida på huvudet för att se fotot rätt :)



Kontoret uppe är färdigt, nytapetserat och alla lister är på plats.
Annat som är färdigt är golvet i toaletten, mattan är inlagd och vi har satt väven på väggarna. Den ska målas några varv nu. Hallen nere är också färdigtapetserad.

Mer foton kommer senare.

Nu ska jag iväg på kurs. Efter det ska jag lukta på bebis och ta hand om en massa älgkött.'

Ha det fint tills vi ses igen