Cyberpyssel...

...på pyssel.net var jag med på i helgen. Satt ju hemma helst själv med halsfluss så det var den perfekta medicinen.

I en tävling kom jag tvåa och i en annan tävling kom jag 3:a....helt chockad sååå roligt *jippi*
Här kommer mina scrappade alster från helgen:

image411

Med den här Lo'n kom jag 3:a jippi
image412

En tavla
image413

Tavlan ur en annan vinkel
image414

image415

Bidraget jag kom 2:a med :-)
image416


image417

Lata dagar...

...har vi på vår semester. Så härligt att få vara tillsammans hela tiden (nästan) i 3 hela veckor och minst denna veckan också. Vi tar det lugnt och är mest hemmavid, är uppe sent på kvällen och sover länge på morgonen. På morgonen strosar vi runt här hemma (idag har jag plockat undan lite och hängt tvätt och läst tidningen) innan vi äter frukost. Idag har vi just käkat frulle (11.30) skönt! Men nu är det bara ca 1 och en halv vecka kvar på denna härliga semester. Fast jag känner mig ändå ganska taggad att börja jobba. Förra sommaren kändes det som att jag behövde mer semester men denna sommaren känns den mer lagom lång. Nästa vecka ska jag börja tagga upp ordentligt så jag är helt redo när jobbet börjar igen.
Idag regnar det här och skulle visst göra så hela dagen, få se vad vi hittar på idag. Kanske det inte blir nå blåbär idag då det regnar vi får väll se.

Här kommer lite bilder på min somriga trädgård:

Jordgubbsplantan som hänger på bron
image408

Blommorna på trappan. Vi har skördat två tomater redan.
Två tomater har kråkorna käkat upp :( Men det är några nya på gång igen!
image409

Efter hararnas framfart i vinter är det bara halva rosenbusken som blommar, men den överlevde ju i alla fall.
image410

I skogen

Idag for vi ut i skogen för att plocka blåbär. Vi hittade inget riktigt bra blåbärs ställe utan sprang på hjortron istället.
Med oss hem fick vi 2 liter hjortron så det blir nån syltburk i vinter i alla fall.
Nu är ju inte 2 liter hjortron nått att skryta med direkt. Våra goda vänner plockade 7 liter för några dagar sen.
Men 2 liter är bättre än inget. Imorgon blir det blåbärsplockning också.

image407

Till middag blev det sedan Tacos. *gott*  Hotsåsen skymtar uppe i högra hörnet.

Ett kort...

...i väntan på bidragen från helgens cyberpyssel som jag roat mig med i min ensamhet. Perfekt medicin mot halsfluss kan jag säga!

image406

Penicillinet...

...gör susen! Idag gör det inte alls lika ont att svälja som igår. Tur att jag fick penicillin av snälla doktorn!
Idag har jag pysslat hela dagen i scraphörnan. Det har regnat nästan hela dagen och åskat också en sväng så det är perfekt pysselväder.
Har gjort en Lo, ett kort och just nu håller jag på med en tavla. Ska visa sakerna sen!
Men ni får se en annan pysselgrej jag gjort under veckan. Det var ett utepyssel.

image405

Scrappat

Idag har jag scrappat klart min lärarkalender för kommande läsår. Roligt att scrappa nått annat än Lo's och kort någon gång!
Så här blev framsidan:
image403

Och här kommer baksidan:
image404

Halsfluss...

...har jag åkt på. Inge roligt alls!!!
Vi skulle ha åkt ut till Junkön i skärgården i morse men efter att ha haft ont i halsen i flera dagar beslutade jag mig för att stanna hemma istället. Jätte tråkigt. Hade sett fram emot denna helgen jätte mycket men blir man sjuk så blir man. Efter att ha diskuterat min hals med syrran så kom jag fram till att jag nog måste gå till doktorn. Så det blev ett besök hos doktorn, provtagning och allt. Han konstaterade att det var halsfluss och jag fick penicillin som jag ska äta i 10 dagar framåt.

Så i helgen blir det vila, pyssel och vila.

Kram på er mina bloggläsare

Bodens...

...fästning.
Igår gjorde vi en heldag i Boden tillsammans med U och E. Det var riktigt trevligt. Vi började med att strosa på stan och käka lunch. Sedan åkte vi på en guidad rundtur till Bodens fästnings hemliga ställen. Det var spännande att se alla militära grejer som fanns i skogarna runt Boden. De flesta berg runt Boden är som schweizerostar, med massor av utsprängda rum i. Tänk att där i skogarna har både M och U sprungit för några år sedan då de gjorde lumpen. Dessutom har min Farfar varit där och sprungit. Undrar om han har sett forten och sånt där runtikring.

Här kommer lite bilder från gårdagen:
image393

image394

Utsikt över Boden från Degerbersfortet
image395

Degerbersfortet - vi lyssnar på guiden som bla berättade att i det här fortet hade Sverige rikes guldreserver funnits ända fram till 1982.
image396

Vi hade tur med vädret. Det kom någon liten regnskur när vi åkte i bussen. Annars var det fint väder.
image397

Efter rundturen köpte vi oss varsin glass. Sedan bar det av till Stranden för ett dopp. Kallt tyckte jag men de andra tyckte det var skönt.
image398

Efter doppet i sjön åkte vi till Bodens försvarsmuseum. Grabbarna tyckte det var jätte intressant. Jag och E var inte så intresserade. Men det var kul att ha sett i alla fall.
Här sitter jag i någon slags skjutmojäng.
image399

Som tur var fanns det en helikopter inne i museumet som man fick leka med. Det fanns massor med knappar i den så jag och E roade oss en stund i den medan grabbarna tittade runt.
image400

image401

Grabbarna ville så klart också testa den roliga helikoptern:
image402

Två nya...

...kort
För några dagar sedan var min goda vän E som nyss halkat in i scrapträsket här. Vi satt och pysslade i flera timmar. Jag gjorde två nya kort.

Ett till en liten kille som fyller 1 år idag.
image391

Det andra kortet gjorde jag till min svärmors syster som gav mig en massa knappar och spillgarn som jag kan scrappa med :-)
image392

Risa och rosa gärna!

Tagen

Jag har blivit "tagen" av min inspirerande scrapparkompis Carina .

image390

Jätte glad för det! Meningen är att de som blivit tagna ska skicka denna utmärkelse vidare till fyra inspirationskällor.
Jag skickar min pinne till:

Fnyz - en inspirerande tjej med en härlig stil.
Mammaj - en tjej som gör fina alster och inte bor så långt från mig.
ErikaL - min goda vän som nyss dragits ner i scrapträsket
Gullefjun- en otroligt duktig digiscrappare!

1 år!

Bloggen har fyllt 1 år!!
Jag missade bloggens 1-årsdag den 16 juli så jag gratulerar en vecka senare:-)
image389

Nya pärlan!

Här kommer bilder på mitt nya vrålåk! Den e så fin. Men tärningarna som hänger i backspegeln ska jag plocka bort. Inte så snyggt tycker jag.

image387

image388

Pennor

Jag har nu mina Tildapennor till salu.
De är två spetsar på tuschpennorna den ena sidan är sned (t.ex. för att skriva snyggt med, kalligrafi) den andra sidan är som en pensel. Jätte skön att måla med.
Pennorna är sparsamt använda och fungerar jätte bra att färglägga stämplade motiv med.

Det finns 17 pennor. Du kan köpa alla eller en och en.  Pennorna kostade 35 kr/st nya.
Hör av dig om du är intresserad av dem så kommer vi överens om ett pris.

image386

Pennorna är nu sålda!!

Scrappat...

...innan semestern

Nu kan jag lägga ut receptet jag scrappade till Linnea innan jag for på semester.
image385

Hemma igen!

Nu är jag hemma igen efter semestern i söder. Det var inget toppen väder där nere men det var soligt några dagar i alla fall.
Jag hann med en tur till syrran. Vi hade en riktigt tjejig dag och strosade på stan i flera timmar. Jag träffade även, förutom Papps och U, morfar och min "plast" brorsa. Ritkigt trevligt.

Jag var ju på jakt efter en ny bil så vi tog tåget ner, sedan kollade vi på några bilar där nere. Till slut bestämde jag mig för en Passat -00. Den är svart -metallic, coolt tycker jag, men alla som hör att jag köpt en svart bil skakar bara på huvudet och säger ojojoj vad du ska tvätta den, den kommer alltid att vara skitig. Nåja jag kanske får tvätta den lite oftare nu. Det bästa med den är att den har farthållare, så nu kan inte poppo stoppa mig för att jag glömt av mig och trampat lite väl hårt på gasen :) Inga fler dyra böter hoppas jag *fniss*
Bild på vrålåket kommer, bara det blir sol så ska jag ut och fota!
Idag ska jag packa upp och tvätta. Gräset måste också klippas så det får bli en runda med gräsklipparen också.

Imorgon bär det av söderut en sväng igen, men inte så långt denna gången, bara 15 mil. Vi ska på begravning, sen ska jag träffa Linnea på lördag. Blir trevligt att träffa henne igen. Det börjar vara ett tag sen!

Bäst att sätta fart så kanske jag hinner scrappa lite i eftermiddag. Kliar i scrapfingrarna.
Ha det bäst!

På semester!

Nu har vi dragit på semester till södra delarna av Sverige. Det är därför jag inte uppdaterar bloggen något :-)

Idag har jag och systeryster gjort lund. Mycket trevligt var det, besökte bland annat Kulturen och var lite kulturell o kollade på alla utsällningar de hade där. Himla intressant faktiskt.
Shoppade 2 tröjor och lite underkläder.
Himla kul att få ha en riktigt tjejig dag sådär systrar emellan och snacka lite skit!
Saknar henne så ibland då vi har så långt emellan varandra!





Nya kort

Igår scrappade jag några kort tillsammans med min kompis E som nog också är på väg in i scrapträsket *jippi*
Det blev 2 st bra att ha kort:

image382

image383

Jag började även på ett till kort igår. Det fick ligga till sig över natten och idag gjorde jag klart det. Det är ett beställningskort:

image384

Familjelycka

Vi har haft två harar på tomten ett tag. I vintras käkade de ju upp våra buskar som faktiskt tog sig lite igen.
Idag såg jag att herr och fru hare hade fått tvillingar :)

image380
Herr eller fru Hare!


De små liven var ute och skuttade på tomten idag!

image381
Så söta.

De har flyttat in under bastun. Det kommer nog bli blött imorgon för då ska vi basta.

Idag...

...fyller min älskade år! Han har blivit gratulerad med presenter på morgonen :-)

Nu kan jag lägga ut kortet som jag gjorde till honom. Mitt första påskort. Det var jätte roligt att göra!

Så här ser utsidan ut:
image377

Så här ser insidan ut med tagen till höger utdragen
image378

En liten tripp...

...till Skellefteå gjorde jag idag. Jag träffade min gamla klasskompis som fått barn. Det var himla trevligt att sitta och surra igen. Kändes inte som att det var så länge sen vi sågs. Så trist bara att vi inte ses så himla ofta för hon är en riktigt härligt tjej och hennes son charmade mig totalt!

Här kommer lite bilder från dagen:
image374
Jag och W har det bra i skuggan!

image375
Mamma och mat är bra!

image376
Till sist ett foto på oss polare! Tack för en riktigt trevlig dag!
Hoppas vi ses snart igen

Härlig pysselhelg

Nu är jag hemma från en härlig pysselhelg i Umeå. Jag har haft det riktigt roligt, blivit super inspirerad av alla andra duktiga scrappare och fått mig många skratt. Det var riktigt länge sen jag fnittrade som jag gjort  i helgen. *hahaha* Mycket tack vare mina glada kompisar Carina och Anna som jag var i Umeå med.
Flitens lampa har lyst både hos Carina och Anna. Jag hann inte med lika mycket tyvärr men är nöjd med det jag gjorde:
Här kommer lite bilder från helgen, först några av mina alster:
(klicka på bilderna så blir de förstorade)

Jag gjorde två kort:
    image373

image372

och två 12x12 Lo's. Båda var tävlingsbidrag:
Denna Lo scrappade jag efter en skiss från Webmosterhelen (skiss nr 71)

   image361

Den här Lo'n är en scraplift av en av Malenas Lo's
   image362
Malena föreläste under träffen och sa en hel del kloka tankar.
Jag blev superinspirerad av henne och hennes sätt att scrappa så det blir nog fler liftar från henne!

Sedan några bilder från träffen:

Anna och Carina är djupt koncentrerade.


Många scrappare var vi:



Under hela helgen var det en massa utmaningar och tävlingar.
Det blev många, många bidrag av alla duktiga scrappare:


I en tävling skulle man scraplifta Malena 's Lo. I den tävlingen vann Anna.
Hennes Lo var grymt fin så hon var en riktigt värdig vinnare! *grattis kram*


Bidrag i en kort tävling


Bidrag till namnskylt tävlingen:


Bidrag till skisstävlingen:


Bidrag till en annan korttävling:


Jag är sååå glad att jag har funnit denna underbara hobby som är så rolig att syssla med och på köpet träffar man massor med snälla, trevliga och hjälpsamma människor!