Frisk!

Nu är jag frisk igen. Har ätit klart min penicillin kur. I helgen som gick var jag på scrapträff i Luleå och fick massor av ny energi av tjejerna där. Fick också en massa inspiration.
Här kommer några alster jag gjorde i helgen. Några är till tävlingar så de får ni vänta med att se tills tävlingarna är avgjorda.

Med den här layouten var jag med i en snabbutmaning under helgen. Jag vann första pris.


I en annan utmaning skulle man ha med ordet MÄNNISKA i titeln. Det blev en layout om min syster


På söndagen var det också en snabbutmaning (man hade en timme på sig att scrappa) Då gjorde jag denna LO.


Så här har jag sett ut på kvällarna denna veckan. Har varit helt knäckt så det har varit soffläge på kvällarna. Igår kväll satt jag faktiskt upp för jag rättade en massa prov i några timmar.


Hösten är kommen här i norrland och det är massor med fina färger ute i naturen.
Björkarna på framsidan är gula och fina


Rönnen på uppfarten har tre färger just nu


I tisdags började min scrapkurs som jag håller på kvällarna. Det gick bra på premiärdagen. På söndag ska jag åka till Överkalix och ha introduktion till scrapbooking. Det ska bli intressant.

Ha en fin helg
*tjingeling*

Fortfarande sjuk men bättre!

Tack för alla krya på dig tillrop jag har fått både via mail och bloggen *kram*

Idag är jag hemma sista dagen från jobbet. Trodde ju i min dumhet att jag skulle kunna gå och jobba i måndags men det var helkört. Sen tänkte jag bara jag får medicin så kan jag jobba. Tji fick jag har legat däckad i soffan tisdag och onsdag också. Det har gjort så ont att prata och svälja så jag har inte velat äta eller dricka eller prata med någon. Men varje dag har jag tänkt att imorgon har nog drogerna börjat hjälpa så jag kan gå och jobba men icka sa nicke.
Idag är jag up and running (nåja walkning i alla fall) har slitit ut sängkläderna och vädrat i flera timmar så att bakterierna ska dö. Sedan bytt lakan och handdukar och tvättat dem.

Imorgon SKA jag jobba! Saknar mina elever och mina kollegor och jag saknar mitt jobb för det är så roligt.
Medicinen börjar ge verkan nu. Har inte lika ont i halsen idag och är inte heller lika svullen så nu blir det jobba av. Har ju missat en hel vecka.

Ni ska få se en bild på mina nya gardiner och mitt nya fina soffbord förresten:


Sen ett foto på mig och Anna från festen vi var på för två helger sen:


En helg när vi hade varit ute och plockat lingon kokte mannen saft av en del  av skörden. Det blev god lingondricka! Han är bra min man :)


Jag vann!!

Vad glad jag blev precis. Surfade in på Pysslarnas forum och såg att det var jag som vann augusti månads utmaning.

Så nu kan jag visa min Layout här:



I halsen är det värre idag än igår men jag hoppas att det vänder snart.

Nu ska jag lägga mig i soffan igen, är inte kry :(


Halsfluss

Hujja varför åker jag jämt på alla skit sjukdommar.
I fredags hade vi afterwork på jobbet. Jag hade fixat så mina kollegor skulle få scrappa. Jag höll ut till 23 sen var jag helt död. Hade feber halva kvällen och somnade direkt jag kom hem. Sedan sov jag 12 timmar. Hade feber i lördags också. Kände mig lite piggare i söndags men stannade hemma från styrelsemötet med klubben för jag kände mig inte helt kry. I morse hade jag satt klockan på väckning som vanligt på vardagar 5.55. Klev upp och duschade men höll på att svimma i duschen så det var bara att lägga sig igen. Jag var inte kry.
Har också haft super ont i halsen hela helgen och min ena halsmandel är dubbla storleken.

Idag gick jag till doktorn. Han sa att det var inget snack om saken. Kraftig halsfluss och sår på halsmandlarna. Nu blir det penicillin 3ggr/dag i 10 dagar plus en massa panodil för som doktorn sa:

- Det där gör ont.

Kunde inte annat än hålla med. Men pillerna ska göra susen. Blir hemma från jobbet imorgon också.

Igår budade jag på två alfabeten på e-bay. Vann båda. Ser fram emot att få hem dem i lådan.

Nu mot soffan och filten.

Bloggtorka...

...lider jag av just nu...