Midsommarhelgen

Midsommarhelgen var lugn och härlig. Vi har haft kanonbra väder hela helgen. Vi har varit ute nästan hela helgen, men idag är jag mest inne fast att solen skiner ute. Är lite solskygg idag fick lite för mycket sol på mig igår och att bli bränd är inge skönt därför är jag försiktig idag. Ägnar dagen åt att joxa på här hemma och pyssla lite.

Här kommer några kort från vår sköna helg

Först en bild på mig i midsommarkansen som jag gjorde åt mig själv

image335


Vi äter en god middag ute i trädgården (matjesilltårta (som E gjort ) grillspett och klyftpotatis)
image336

E och jag njöt i kvällssolen medan grabbarna bastade
image337

Till efterrätt hade jag gjort en jordgubbspaj som fick 9,5 p av 10 möjliga poäng av en god vän. 
Den tog slut i ett nafs så den var uppskattad.
image338

På midsommardagen gjorde vi en utflykt till Skagsudde.
Först valde vi fel väg i skogen och hamnade vid ett vindkraftverk. Fick några snygga bilder på det faktiskt.
image340

När vi hittat rätt väg kunde vi njuta av fin utsikt.
image339

Jag är lite solskygg. Keps och långärmad var det som gällde för mig fast att det var ruskigt varmt.
image341

Fyren ute vid Skagsudde
image342

På väg tillbaka till bilen hittade vi hjortron som blommade.
image343

Innan vi for hem gjorde M och K ett dyk.
image344

Under tiden satt jag och B och surrade i kvällssolen
image346

Tack för en trevlig helg!!

Kommentarer
Postat av: Maria i Råneå

Låter som en optimal midsommarhelg (bortsett från solbrännan...)
Jag blev lite sugen på den där pajen, den såg mumsig ut! ;-)
Jag måste få fråga om scrapträffen som är i Umeå nu till helgen. Är det så att man kan dyka upp där och kolla in vad som finns där eller måste man anmäla sig?? Jag kommer nämligen ha vägarna förbi på lördag och min man (!) tyckte att vi kunde stanna till där. Men som sagt, kan man göra så?? jag är ju novis på detta....
Ha en fortsatt bra semester!
/Maria

2007-06-24 @ 20:06:51
Postat av: Janicka

Jättefina bilder!
Om pajen var så uppskattad skulle det vara roligt om du kunde lägga ut receptet? Den såg ut att vara jättegod.

2007-06-24 @ 22:15:03
Postat av: Therese

Hej!
Den där pajen såg allt väldigt mumsig ut!!

Postat av: Erica

Ni ser ut att ha haft en riktigt mysig midsommar! Bra väder och allt. Här nere är det busväder, det ösregnade på midsommar och i natt hade vi väsrta åskvädret så att hjärtat hoppade upp i halsen varje gång det small. Tur att M inte jobbade natt, då hade jag varit ganska rädd tror jag :) Hoppas att du har en superskön semsester och att vi hinner ses när ni kommer ner hit! Pussen!

2007-06-26 @ 11:23:43
URL: http://ericis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback