Helg!

Härliga helgen är här (fast snart är den slut men så får man inte tänka). Denna helgen är vi bara hemma vid och fixar o trixar. M har varit förkyld i 2 veckor snart och nu har jag också åkt på en förkylning, blev värre igår kväll.
Igår eftermiddag var jag hos
Carina och pysslade och gosade med hennes dotter som är såå söt. Ett år fyller hon imorgon grattis i förskott!
Jag gjorde ett projekt jag jobbat med ett tag, lägger ut det i slutet av veckan.

Idag har jag varit ute i lingonskogen och plockat lingon. 5 liter blev det. Det räcker i vinter till lite sylt.
Här kommer lite bilder:

image460
Fint väder var det idag + 10 grader och sol.

image461

image462
Det var inte så gott om Lingon men några hittade jag i alla fall.

image463
Jag i skogen :)

image464
En stor myrstack!

image465
Mina lingon.

Under tiden jag var i skogen monterade M extraljus på min bil. Bra med en händig karl!!

Ikväll ska vi bara vara hemma. Tänkte laga lite god mat, nötstek och potatisgratäng och sen blir det nog mys framför en film.

Var ute och fotade lite i trädgården också idag. I vår kompost hög växer den här fina solrosen.
image466

Det finns två solrosor till brevid den men de har inte hunnit slå ut ännu.

Mina lupiner har just slagit ut. Mycket sent tycker jag snart tar ju frosten allt som växer. Flera morgnar denna veckan har temomentern i bilen varnat för frost och visat +2 grader. Brrrr!

image467

Björken på framsidan börjar bli gul. Hösten är här helt klart!

image468

I gräsmattan växer det massor med svampar.
image469

Nu ska jag sätta mig och planera inför scrapkursen som jag ska hålla i höst. Den startar på onsdag vecka 38. Ska bli både spännande och roligt!

Ha en skön helg
*vinkevink*

Kommentarer
Postat av: Anna-Leena

Tackar tackar så mycket för styrke kramarna vad gullig du är jag blir ju alldeles rörd. Vilka härliga kort ja det är väl bara att passa på att njuta snart kommer väl snön BRRRR :)
Trevlig helg Kram.

Postat av: Chruss

Oh, vilka underbara kort du har tagit!

2007-09-08 @ 23:54:38
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Carina

Härliga höstbilder! :-) Vi måste höras ikväll och se hur det gick med din auktion! Nu återgång till kalasfixande. Kram

2007-09-09 @ 11:02:45
URL: http://www.carinas.webblogg.se
Postat av: Carina

Idag kom mitt Abagail! Bara hojta till ifall du vill låna... :-) Ha det gott!
Kram

2007-09-10 @ 11:05:56
URL: http://www.carinas.webblogg.se
Postat av: Gullefjun

Så fina höstbilder :)
Här har vi riktigt höstrusk idag, regn regn å regn.
Blir det lingonsylt av bären måntro?
Ha en bra måndag.
Kram

2007-09-10 @ 14:14:42
URL: http://cojjoj.blogg.se
Postat av: Eivor/Ejja

Vilka underbara bilder!!
Kika på min blogg, du är utmanad.
Kram

2007-09-10 @ 15:39:10
Postat av: Kerstin

Vilka underbara höstfoton! Hösten är verkligen en härlig tid med massor av möjligheter att ta fina bilder.

2007-09-11 @ 18:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback