Besök + Hundvakt + Jobb

Förra veckan hade vi besök av min far och U. Det var trevligt, vi hann med mycket.

I onsdags åkte vi ut till Haparanda Sandskär. Det var varmt och soligt väder och spegelblankt på havet. Vi stannade vid ett grund på vägen ut och tittade på sälar.




Båten vi åkte med i hamnen på Sandskär


Pappsen på Sandskär


Jag på Sandskär:


Pappsen och U:


Det är fint på Sandskär


I torsdags åkte vi till en fors och tittade:


I forsen simmade små fågelungar:


Vi grillade korv och gräddade bröd på en eldstad vid älven


Innan vi lämnade av pappsen och U vid flyget på fredagen åkte vi in i Luleå och tittade på Ostindiefararen Götheborg:




I lördags var vi hundvakt i stugan åt Neo (en 10 veckorsvalp) och Nelly. Det var mysigt. Med med lilltrollet var det mycket jobb. Hela tiden var man tvungen att kolla så han inte käkade nått han inte fick:)
Han är söt som socker i alla fall.



Med kotten i munnen:




Nelly är också go. Hon somnar när man har henne i knät och gosar .

Idag är det näst sista dagen på semestern. På onsdag börjar jag jobba. Jag ser faktiskt fram emot det. Tror att det kommer bli en rolig, intensiv, lärorik höst.
Men mina två sista semesterdagar spenderar jag hemma med tvätt och städning. Förutom några timmar ikväll då det blir handling och träning.

Ha en bra vecka
Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Maria i Råneå i Råneå

Visst vet du att det är bara höra av sig om du/ni behöver en vikarie? ;-)

Det gäller att lägga ut krokar överallt.....



Hoppas du får en bra start på terminen och att vi ses snart.

2008-08-04 @ 16:39:50
Postat av: deleine

Åh va mysigt det såg ut där ute =O) Är det där något turbåt man kan åka ut med?? Var åker den ifrån? Vad kostar det? Finns det någon tidtabell?? När jag läste längre ner för ett tag sen rubriken med bröllopet blev jag jätte glad och trodde det var ni som gift er och att jag skulle få se bilder från erat men ack så fel jag hade ;O) Kommer du på min scrapträff?

Postat av: Anna

Så fina bilder! Kul att ha besök av familjen när dom bor så långt borta.

Gu för några söta hundar!! Adorable!! :)

Hoppas vi ses på Maddes scrapträff. Ringer dig på min lunchrast idag och talar om vad jag ska göra på den träffen. (hehe) Stooora saker på gång!

Ha en fin dag hemma, kramkram!

2008-08-05 @ 12:30:27
URL: http://novasmamma.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Hej Hopp

Vad är det för en slags hund den lille lurvige..??

Kommer förövrigt upp mellan den 19:e och den 29:e sept.. Är det något pyssligt på G då??

KRam

Viktoria

Papper&Sånt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback