Det var ett tag sen...

...jag bloggade nu. Veckan som gick rusade bara förbi känns det som. I veckan som gick började eleverna skolan. Det var riktigt kul att träffa dem. Det känns som att min grupp blir en riktigt bra grupp.
Det har inte hänt så mycket i veckan så jag bloggar lite bilder som jag tagit sista tiden istället:


Denna bild är tagen från hotellområdet i Överkalix när vi var där på kickoff med mina nya kollegor.


Hotellet i Överkalix


Kalixälv utanför hotellet


För två helger sen var vi i Bjuröklubb. Grabbarna dök, jag och Erika njöt i solen både på dagen och kvällen. Vi hann också med en shoppingtur in till Skellefteå. Det var en mycket trevlig helg


På lördagkvällen åt vi rökt lax, sik, rökta räkor och kräftor (ej rökta). Det var mumsigt



På söndagen tog jag och Erika en promenad upp till fyren.


Därifrån var det fin utsikt.

Förra helgen var vi på middag med en massa andra människor.

Här sitter jag i kvällssolen

Jag fick min nya lärarkalender förra veckan och så klar var jag tvungen att scrappa den så den inte ser likadan ut som alla andras. Så här blev framsidan


Baksidan ser ut så här



Igår var vi i Luleå. Mannens dykklubb hade en skrotletar tävling i norra hamnen. Han var med och tävlade och jag tittade på. Det var roligt att se alla konstiga grejer de hittade på botten:

Precis innan starten stod alla dykarna uppradade på bryggan


Detta var skrotet som hans lag fick upp under en timme.

På kvällen åkte jag hem till Erika och käkade god middag och scrappade. Några alster kan jag visa nu, andra är till olika utmaningar så de får ni se sen.




Nu ska jag strax hoppa i duschen för att sen åka till Luleå på styrelsemöte med
klubben.
Det börjar bli höst här nu. På kvällarna är det mörkt och björkarna har redan gula fläckar. Men det är lite mysigt också att få tända ljus och dra på sig en tjocktröja.
Sen är det också skönt att allt kommer igång igen så man får lite rutiner med träning och annat.

Ha en skön vecka och lämna gärna en kommentar för då blir jag så gla'

Kommentarer
Postat av: erica

shit vad fin du är i håret!! helt galet snyggt! här hemma blir det snart renovering. hittade ett övergivet bord på gården som fick följa med mig hem, och jag har precis beställt prylar på panduro för att slipa, måla och göra det fint igen :)

puss!

2008-08-24 @ 16:31:11
Postat av: Eivor / Ejja

Postat av: Eivor / Ejja

Kul att ses idag, hoppas det gick bra att köra hem.

Måste bara säga att du var jättefin i håret!!Det blev aldrig tid eller läge för den idagler



Ha en bra kväll.



KRAM

2008-08-24 @ 19:51:30
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Maria i Råneå

Du verkar ha fullt upp verkar det som. Jag beundrar er som finner tiden till att scrappa, för själv har jag knappt gjort något under de senaste 3 månaderna.... Men snart kankse det blir lite ändring på det! Om inte så blir det en del skapande i november i Kalix. :-)

2008-08-24 @ 20:20:58
Postat av: Erika

Tack för en trevlig lördag! Som vanligt blev alla dina alster väldigt fina. Gillar speciellt "Vinter i Arvidsjaur". Var först lite fundersam över hur den skulle bli när vi satt med alla olika papper, men resultatet blev kanon.

Kram

2008-08-25 @ 07:55:49
URL: http://erikalindroth.webblogg.se/
Postat av: Erika

Tack för en trevlig lördag! Som vanligt blev alla dina alster väldigt fina. Gillar speciellt "Vinter i Arvidsjaur". Var först lite fundersam över hur den skulle bli när vi satt med alla olika papper, men resultatet blev kanon.

Kram

2008-08-25 @ 07:56:39
URL: http://erikalindroth.webblogg.se/
Postat av: Erika

Tack för en trevlig lördag! Som vanligt blev alla dina alster fina. Min favorit är "Vinter i Arvidsjaur". Jag var lite fundersam över hur den skulle bli när vi satt mem alla olika papper, men resultatet blev kanon.

Kram

2008-08-25 @ 07:59:26
URL: http://erikalindroth.webblogg.se/
Postat av: Erika

Tack för en trevlig lördag! Som vanligt blev alla dina alster fina. Min favorit är "Vinter i Arvidsjaur". Jag var lite fundersam över hur den skulle bli när vi satt mem alla olika papper, men resultatet blev kanon.

Kram

2008-08-25 @ 07:59:56
URL: http://erikalindroth.webblogg.se/
Postat av: deleine

Du verkar ha haft det härligt sista tiden, superfina bilder. Sen måste jag erkänna att jag tror du kommer ha den snyggaste planeringsstunden av ALLA lärarna på skolan ;O)

2008-08-25 @ 10:52:39
URL: http://deleines.blogspot.com
Postat av: Catta

Måste beundra och le åt din vackra planeringskalender. Det är härligt att veta att det inte bara är en själv som är "scrapskadad"!! Kul att få en uppdatering. Kram

2008-08-25 @ 13:00:11
URL: http://cattasattac.blogspot.com
Postat av: annapaulina

Tjena tjena. Vilka roliga saker dom fiskade upp, ha ha, vem slänger en toastol = D. Din kalender blev ju superfin. Ha en bra fortsättning på veckan. Kram AP

2008-08-26 @ 23:13:50
URL: http://min-varld.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback