En uppdatering

Det var ett tag sen jag uppdaterade nu men just nu är det mest bara jobb som kretsar i mina tankar.
Jag har börjat på nya jobbet och jag trivs toppen bra. Vi har varit i Överkalix på kickoff. Det var himla trevligt. I veckan har jag räknat och lagt schema för mitt arbetslag. Det har gått bra. Igår hade kinnarps ställt in bänkarna i mitt klassrum så innan jag gick hem på eftermiddagen möblerade jag och så flirtade jag med snickarna så de satte upp barbordet som jag ska ha som kateder i klassrummet. Det blir så himla fint. Om jag har tur är gardinerna sydda och uppsatta eller färdiga för att sättas upp på måndag.

På torsdag till veckan kommer eleverna. Det blir roligt att träffa dem!

Idag har vi varit ute i skogen och plockat bär. Det blev 2 liter hjortron och lite blåbär. Blåbären fanns det inte så mycket av och så var de inte riktigt mogna. Lingon verkar det bli mycket av så det ska jag ut och plocka om nån vecka eller så.

Nä nu är det dags att göra sig redo för kvällens middag.

Ha en bra vecka!

Kommentarer
Postat av: Jonna Stenman

Åh, två liter hjortron! Själv har jag aldrig plockat det faktiskt. Själv nöjde jag mig med att plocka en hink med röda vinbär i trädgården (då kan man ju sitta på en stol!) och kokade massor med gelé av det igår.

2008-08-17 @ 07:54:24
Postat av: deleine

Va tråkigt att du inte kom i helgen, du var saknad... Nu finns bilder på några av mina LO´s i min blogg!!!

Postat av: carin

Mmmmm gott med bär, här har vi varken hallon eller blåbär kvar.

Kinnarps... Deras huvudkontor ligger inte långt från mig.

Må så gott.

Kram

2008-08-19 @ 18:55:03
URL: http://cojjoj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback