Regn och rusk

Idag är det ösregn och slask ute. Det är lite trist men förhoppningsvis stannar lite snö kvar till nästa vecka då det är julafton. Idag köpte jag den sista julklappen. Det blir inte många julklappar i år för både på mannens sida och min sida har vi kommit överrens att inte köpa en massa onödigt till varandra.

I kväll ska jag njuta av att ligga i soffan och inte göra någonting. Det blir en stor kopp te och varm filt. Det är kallt inne när det ruskar ute. Imorgon är det sista dagen i skolan innan jullovet. Det ska bli skönt med jullov. Det har varit en termin full med jobb så jag ska verkligen ladda mina batterier under lovet.

I veckan har det hänt en massa roligt på jobbet. I tisdags pysslade vi hela dagen och sedan hade högstadiet basketturnering. Det vinnande laget mötte sedan lärarna. Vi (lärarna) kammade hem storseger 24-8.

Imorgon efter jobbet (slutar tidigt) ska jag göra julgodis och baka vörtbröd. Sedan ska jag koka glögg, sätta på julmusik och slå in julklappar.

Under jullovet ska jag ta några dagar och scrappa. Tyvärr har min hobby, det jag tycker är så roligt och avkopplande blivit en sak som jag fått lägga på hyllan under hösten när jag varit trött efter jobbet.

I början av detta året bestämde jag mig för att det här året (2008) skulle jag fokusera på mig och se till att jag mår bra. Jag har hållit en del av det avtalet med mig själv men tyvärr inte hela så när det nu blir ett nytt år ska jag satsa på mig igen,
Den delen jag lyckats med i mitt avtal med mig själv är att jag säger nej lite oftare nu än förrut. Det ska inte vara så att jag tar på mig allt och fixar allt och det har det inte blivit i år som tur är. Jag har inte haft koll på ALLT som jag brukar och sett att saker och ting löser sig ändå.
Våren var en stressig tid för mig för då jobbade jag halvtid och pluggade heltid samtidigt. Efter sommaren bytte jag jobb. Det har varit spännande och lärorikt. Jag lämnade underbara kollegor och var orolig att jag inte skulle hitta så bra människor igen. Men på min nya arbetsplats trivs jag hur bra som helst. Mina kollegor är helt underbara och vi skrattar mycket fast att vi har det tufft ibland. Under hösten har vi också haft två riktigt roliga fester. Det är så roligt att träffas utanför arbetsplatsen också.

På tisdag kommer tomten. Jag längtar verkligen. Det ska bli roligt att träffa familjen och släkten. Jag saknar dem!
Jag har haft en lång önskelista denna julen men jag tror inte tomten kommer med det.
Jag önskar mig en skrivare, en mobiltelefon, ett par varma innetofflor bland annat.

Nu ska jag koka te.
Ha det fint

Kommentarer
Postat av: Åsa i Salmis

Tack för det fina julkortet hoppas att du får en lugn och skön jul och ett roligt gott nytt år.

Kram Åsa

2008-12-18 @ 22:11:49
Postat av: Åsa i Salmis

Tack för det vackra julkortet.

Önskar dig en god skön jul och ett gott nytt år.

Kram Åsa

2008-12-18 @ 22:14:00
Postat av: Eivor / Ejja

Medicin för kropp och själ är förutom scrapping, just en kopp te och en skön soffa. Ta hand om dig!



Kram

Postat av: Anneli (Ali)

Önskar dig en jättemysig jul med familj och släkt! Hoppas resandet går problemfritt.



Kram från mig!

2008-12-19 @ 01:21:22
URL: http://alila.blogg.se/
Postat av: Maria i Råneå

Jag önskar er en god jul och ett gott nytt år.

Syns nästa år. :-)



Julkramar från Maria i Råneå

2008-12-20 @ 17:39:11
Postat av: carin

Kikar in för att önska en God Jul

((julekram))

2008-12-22 @ 08:32:12
URL: http://cojjoj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback