Syrran på besök

I onsdags kväll komm syrran upp till norr och hälsade på. Hon stannde till igår kväll (söndag) Vi hann med en massa roligt när hon var här. Här kommer lite bilder

På torsdagen åkte vi till Kukkolaforsen. Det var jätte fint väder och härligt kallt och rimfrost överallt.


Kukkolaforsen och våra skuggor












Efter besöket i Kukkola åkte vi till det nya köpcentrat som öppnade i Torneå.

På fredagen åkte vi till Luleå och gick på hantverksmässan och sedan strosade vi på stan.

Lördagen ägnades åt att pyssla. Vi gjorde lite julkort och så var vi ute på en promenad. Vi fick några fina foton när solen gick ner







Isen har börjat lägga sig.


På söndagen snöade det. Jag och syrran åkte in till Kalix och kollade runt lite. Hamnade bland annat på gallerian där jag köpte en del till min adventsljusstake.

På jobbet har vi haft en tipstävling där man fick tippa vilket datum man tror att första snön som ligger på marken kommer. Vi satsade redan i början av september. Jag satsade på den 2 november och igår snöade det som sagt så jag vann tävlingen. Det behövdes en skåning för att lista ut när snön kommer i Norrland.

Ikväll har jag precis varit och tränat Aerobic. Det var super kul. Imorgon kväll är det sista gången på scrapkursen för vuxna och på onsdag kväll ska jag koka palt, som mannen har beställt.

Själv har jag massor med julfeeling redan. Har suttit och planerat elevernas adventskalender i eftermiddag. Det ska bli så kul!


Hoppas ni får en fin vecka!

Kommentarer
Postat av: Sussig

Vad härligt ni verkar ha haft det syrran och du.

Bilderna från Storforsen är superfina, det ser verkligen härligt ut. Ha det bra!

Postat av: MorsanBaloo

Vad härligt med syster-besök. :)

Kikade på dina fina alster. Herrejösses så fina! Nån vacker dag ska jag också börja scrappa, får man gå kurs hos dig då? ;)

Ha det fint!

2008-11-04 @ 22:45:56
URL: http://morsanbaloo.blogg.se/
Postat av: Erica

Tack för en finfin helg!

Fina bilder har du också! :)

2008-11-05 @ 09:38:22
Postat av: Jenny

Fina bilder! Lite annorlunda landskap jämfört med Skåne. Trevlig helg! Kram

2008-11-08 @ 17:58:53
URL: http://lillasysterofriends.blogg.se/
Postat av: Wildärtan

Åh så fint vid Kukkolaforsen! Vi var där i maj, det var ju vackert då oxå, men frosten gör det lite extra vackert!



Blir det nån mässa i Luleå i april i år med? Jag tycks ha läst det nånstans..

2008-12-01 @ 10:58:28
URL: http://wilderth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback