Ute...

...är mörkt och kallt, inne i husen lyser nu överallt de tända ljusen.

Igår tjuvstartade jag med julen. Vi skulle ha åkt till Pite men de var sjuka där så vi stannade hemma. Jag julstädade och tog fram julgrejerna. Som jag sagt tidigare så gillar jag julen jätte mycket så den fick komma en vecka för tidigt hos oss. Vi får njuta längre istället.

Här får ni se en bild på min egen pysslade adventsljusstake:


I köksfönstret är det julfint. Utanför kan man skymta ljusslingan som sitter i en buske. Tyvärr är min murgröna i fönstret lite halvdöd men jag har fortfarande inte gett upp hoppet om att få den att leva igen.


I trappan är det också julfint nu.


Ena fönstret i vardagsrummet med mina fina orkidéer.


Jag tog fotona utan blixt för att få mysljus. Tyvärr blir fotona lite suddiga då.

I en skål i vardagsrummet har jag lagt paketen som jag fick i adventskalender swappen som jag är med i på
Scrappiz

Ikväll ser det ut som vi ska få snöstorm. Jag hoppas på lite snö. Just nu har vi bara ca en cm snö, det är vitt i alla fall.

Nu ska jag göra några julkort.
Ha en bra vecka alla mina bloggläsare! Jag vet att det är en del som läser bloggen och det är roligt tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Diana

vad du är duktig på att göra julfint!

Jag gillar verkligen den hemmameckade adventsljusstake!

kram

2008-11-23 @ 14:38:21
Postat av: Maria i Råneå

Vad mysigt att sätta en ljuskälla i trappen. Det skulle jag också vilja göra,men är orolig att barnen springer omkull den...

Jag ska göra jul nästa helg, men kanske börjar jag lite smått under veckan för att slippa få allt på en gång.

Hoppas du får en bra vecka.



kramar från Råneå

2008-11-23 @ 19:47:35
Postat av: Jenny

Fin adventsljusstake du har gjort. Sött med kanelstängerna - piffigt! KRAM

Postat av: Marie/bat3

Vilket läckert sidhuvud du har på bloggen!!!

2008-11-26 @ 00:57:47
URL: http://bat3.nu/marie
Postat av: Erica

Vad fint! Jag tjuvstartade också lite igår... Men det sa jag ju. Julblommorna fick komma på plats, adventsljusstakens som jag pysslade ihop, och dörrkransen likaså kom på plats. det andra tar vi på fredag/lördag.



Kraaaam!

2008-11-26 @ 09:36:22
Postat av: Anna

Jag inspirerades så av din adventsstake så jag gjorde mig en egen!

Jag länkade även till dig i min blogg för att andra kanske ska inspireras som jag gjorde, hoppas det är ok?

Kram från Anna

2008-11-29 @ 16:37:38
URL: http://brixdal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback