Halsfluss

Hujja varför åker jag jämt på alla skit sjukdommar.
I fredags hade vi afterwork på jobbet. Jag hade fixat så mina kollegor skulle få scrappa. Jag höll ut till 23 sen var jag helt död. Hade feber halva kvällen och somnade direkt jag kom hem. Sedan sov jag 12 timmar. Hade feber i lördags också. Kände mig lite piggare i söndags men stannade hemma från styrelsemötet med klubben för jag kände mig inte helt kry. I morse hade jag satt klockan på väckning som vanligt på vardagar 5.55. Klev upp och duschade men höll på att svimma i duschen så det var bara att lägga sig igen. Jag var inte kry.
Har också haft super ont i halsen hela helgen och min ena halsmandel är dubbla storleken.

Idag gick jag till doktorn. Han sa att det var inget snack om saken. Kraftig halsfluss och sår på halsmandlarna. Nu blir det penicillin 3ggr/dag i 10 dagar plus en massa panodil för som doktorn sa:

- Det där gör ont.

Kunde inte annat än hålla med. Men pillerna ska göra susen. Blir hemma från jobbet imorgon också.

Igår budade jag på två alfabeten på e-bay. Vann båda. Ser fram emot att få hem dem i lådan.

Nu mot soffan och filten.

Kommentarer
Postat av: Eivor / Ejja

Krya på dig vännen!! Vila är en bra medicin. Saknade dig igår ler.



KRAM

Postat av: Maria i Råneå

Krya på dig. Försök se det positiva, nu har du nst intill fått order om att vila. Passa på att lägga dig och läs eller lyssna på en god bok,eller se en film eller två.

Hoppas du rätar på dig.



Kram

2008-09-15 @ 18:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback