Scrapträff och Sportlov!

Nu är sportlovet här och det är mars månad. Mars är en vårmånad och när solen kommer upp på dagarna värmer den skönt och det droppar från taket. Härligt. Men än är det länge tills snön smälter bort. På kvällarna är det riktigt kallt (-25 grader igår) och i början av veckan snöade det och blåste massor så snön bildade stora drivor på vår infart. I måndags när jag kom hem från jobbet skulle jag bara in och äta och sedan åka på träningen. Men när jag kom hem fick jag parkera på gatan för det var så mycket snö på infarten. Jag hoppade ur bilen och skulle hämta snöfören då svänger plogen in på gatan och blinkar åt min bil som står på gatan. Jag rusar dit och startar den och ska flytta den men vet inte rktigt vart jag ska sätta den för det är massor med snö överallt. Jag chansar och kör in på gården men kör fast. Där står bilen halvt ute i gatan och jag kommer varken framåt eller bakåt. Men plogen kommer förbi och min bil står kvar utan skador från plogen. Jag prova alla knep jag kan komma på för att få loss bilen men den sitter där den sitter. Mannen kommer hem en stund senare och vi får loss bilen tillsammans. Snön är fortfarande kvar på gården och det är bara att fortsätta skotta eftersom mannen skulle iväg på kvällen blev det jag som skottade. Det gör mig inget för det är gratis motion och man tänker så bra när man rör sig. I alla fall efter 90 min skottande är jag helt slut,  käkar middag och hoppar i duschen. Träningen blev inställd men fick ju skotta istället.

Igår åkte jag och några härliga tjejer iväg till Piteå för scrapträff. Det var en riktigt lyckad dag. De jag satt med gav mig massor med positiv enegri och en av dem var det riktigt roligt att träffa för henne är det inte så ofta jag ser och hon är en människa som bjuder på sig själv och är lättsam och rolig. Underbar människa helt enkelt. De andra tre som satt vid vårt bord är också mycket bra människor och jag är glad att jag fått lära känna dem. Kram till er och tack för alla skratt igår!

Jag skulle fortsätta scrappa i mitt album om semestern förra året men det blev inget av det gjort. Istället gjorde jag 3 kort varav ett vann jag ett jätte fint pris med. Jag vann ett paperpad från Making memories, jätte fina hjärt-brads också dem från Making memories i paketet var det också en påse med rosa, vita och gröna blommor. Jätte fint paket var det som jag vann.

Jag gjorde även en dubbellayout, och 2 enkellayouter och en skiss som jag blev riktigt nöjd med.

Här kommer lite bilder på det jag gjorde igår:






Med detta kort var det jag vann. Jag köpte Maja designs vackra papper av Nettan och de använde jag till detta kort.


I denna utmaning skulle man göra ett påskkort i  otraditionella färger. Mitt resultat blev så här.


I denna utmaningen skulle man inspireras av ordet Hopp. Mitt resultat blev ett kärlekskort med en orgie av hjärtan =)

Under veckan som kommer är jag ledig. Det är sportlov. Jag har en massa saker på att göra listan men de flesta sakerna är roliga. Mannen och jag ska gå på bio imorgon kväll, på tisdag ska jag på Hudverket i stan och bla. få aroma massage tillsammans med en jobbarkompis. Efter det ska vi gå ut och äta lunch. Annat som händer i veckan är en tripp till Luleå och en till IKEA och Haparanda.
Jag ska även jobba lite med klubben, tvätta, städa och städa i min "viktiga papper" pärm. Dessutom ska jag ligga på soffan och läsa och ta promenader i solskenet som jag hoppas det blir hela veckan.

Ha en skön vecka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som ett härligt lov! Skönt och välbehövligt! KRAMAR//L

2009-03-02 @ 13:01:16
Postat av: Maria

Haha, kul att läsa om all snö ni har, vet inte när vi såg den mängden här nere i Skåne sist.

Jättefina LO´s du gjort.



Kram Maria

Postat av: Anna

Åhh, tänk om man fick ha sportlov. Det låter som att du kommer få en underbar vecka i lugn o ro. Själv ska man jobba som ett gnu samt renovera ett sovrum. :/ Gah, om dygnet ändå hade fler timmar. :D

Ha en skön vecka! Kramis!

2009-03-03 @ 12:40:45
URL: http://novasmamma.blogg.se/
Postat av: Annsia

Låter härligt med sportlov! Hoppas du får en riktigt skön vecka. Jättefina kort och LO:s du har gjort.

2009-03-03 @ 21:19:24
Postat av: EmmaP

Tack! och jo, det är du i mitten :)



Kram!

2009-03-06 @ 21:52:17
URL: http://emmper-2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback